Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg får ingen fakturaer på mine køb, hvad gør jeg.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 52
Fra  Awi Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Ved ikke om dette emne har været oppe og vende før, men kan ikke umiddelbart finde nogen tråd med tilsvarende spørgsmål.

Jeg importere varer fra Kina til salg i min virksomhed.
MEN... ved langt de fleste handler får jeg ikke nogen faktura.

1: Er det gængs i Kina at de ikke vedlægger fakturaer?
2: Når nu jeg ikke har nogen faktura, kan jeg så bare "nøjes" med min købskvittering og min betalingskvittering, som mine bilag når jeg bogføre?

Håber der er nogen der ved noget om emnet :)

MVH Janni

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:18

jannijanus:
Når nu jeg ikke har nogen faktura, kan jeg så bare "nøjes" med min købskvittering og min betalingskvittering, som mine bilag når jeg bogføre?

Altså, som jeg ser det, har du jo stort set ikke andre muligheder?

Men optimalt er det jo ikke, og det bedste ville selvfølgelig være at skifte leverandør til en, der driver forretning på en ordentlig måde - hvilket bl.a. involverer fakturaer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 14:49

Beder du specifikt om at få en faktura med og de "nægter"? Hvis ikke så prøv at spørg om de ikke vil sende en faktura. 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jannijanus:

Hej Aminoer.

Ved ikke om dette emne har været oppe og vende før, men kan ikke umiddelbart finde nogen tråd med tilsvarende spørgsmål.

Jeg importere varer fra Kina til salg i min virksomhed.
MEN... ved langt de fleste handler får jeg ikke nogen faktura.

1: Er det gængs i Kina at de ikke vedlægger fakturaer?
2: Når nu jeg ikke har nogen faktura, kan jeg så bare "nøjes" med min købskvittering og min betalingskvittering, som mine bilag når jeg bogføre?

Håber der er nogen der ved noget om emnet :)

MVH Janni

Af ren nysgerrighed, hvordan fortolder du dine varer uden en faktura på dit køb?

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 16:35

Thomas Frost:
Af ren nysgerrighed, hvordan fortolder du dine varer uden en faktura på dit køb?

Dagens guldspørgmål Wink Jeg vil også vide det Confused  Det kunne du få 5 stjerner for herfra, hvis jeg havde muligheden.

Tilmeldt 27. Apr 11
Fra  Awi Skrevet kl. 13:11

Jeg har skrevet med skat, og har skriftligt fået bekræftet at jeg ikke skal betale told af mine varer, når jeg indkøber varer til en værdi under 80.- (også selvom at det er med henblik på videresalg).

Men er der ikke nogen der kan komme med et godt fyldestgørende svar, på min tråd??? :)

Tilmeldt 27. Apr 11
Fra  Awi Skrevet kl. 13:12

Hej Nikolaj.

Nej det gør jeg ikke, da jeg i perioder er oppe og bestille varer fra over 20 forskellige sælgere på en måned, og det derfor vil tage for lang tid at skrive til dem alle først. Men det kan da godt være at man er NØD til det....? :/

MVH Janni

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:30

jannijanus:

Hej Nikolaj.

Nej det gør jeg ikke, da jeg i perioder er oppe og bestille varer fra over 20 forskellige sælgere på en måned, og det derfor vil tage for lang tid at skrive til dem alle først. Men det kan da godt være at man er NØD til det....? :/

MVH Janni

ja det vil jeg bestemt mene - vil man importere og drive virksomhed skal man tage det alvorligt og få ting på plads - så igang med at stille krav

vh John H

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)