Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket sted skal jeg starte? Finansering eller aftaler?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg står i en situation, hvor jeg ikke ved, hvilket sted jeg skal starte.

Jeg tegner selv kjoler og min plan er at starte eget tøj mærke. Men for at det kan lade sig gøre, har jeg brug for finansering.

Jeg vil tage ind til min bank for at snakke med dem, men før at de vilkunne se noget i det, vil de helt sikkert have en forretningsplan

Men for at overbevise banken, vil jeg gerne vise at jeg muligvis har ‘’aftaler’’ på plads i nogle detail butikker. Derved vil jeg også gerne vise hvor mange stk’s osv. tøj jeg skal ha produceret mht. til hvor meget finansering der skal ydes jo.

Dette ved jeg ikke før jeg har snakket med producenterne og detailbutikker. Men kan jeg virkelig godt henvende mig hos dem uden at have min finansering på plads? Vil de ikke tro at jeg useriøs?

Mvh Camilla

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19

Du skal i hvert fald have en forretningsplan på plads. Og ja, du kan sagtens gå i gang med at kontakte detailbutikker inden du har aftale med din bank. Dette skal du selvfølgelig dog gøre dem opmærksom på. 

God vind med projektet.

Mvh,
/Jakob 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:46

Umiddelbart vil jeg sige, at det er en fordel at have købsaftaler med nogle butikker. Men det er også afhængig af hvor stort et beløb du har brug for.

Skal du selv lave kjolerne, eller skal du have dem produceret? Hvis du har mulighed for at selv lave dem, så start da op med et par butikker, lav og lever ordrene selv, og lad det vokse til et punkt, hvor du selv kan finansiere det.

Jeg er meget stor tilhænger af bootstrapping/lean startup metoderne, som jeg også selv benytter. At slæbe på bankgæld er ikke lykken. Been there, done that.

Men igen, hvor stort et beløb drejer det sig om? Svaret vil nok afhænge af dette.

Mvh Carsten

Tilmeldt 17. Apr 14
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 08:54

Hej Camilla,

Hvis du vil snakke med en konkurrence dygtig produktions side af projektet, du må gerne kontakte mig i Polen på min email: leszek@filmfactory.pl 

Mvh.

Leszek 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)