Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu et indlæg om dagpenge og virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Nu skal jeg lige høre, om jeg har forstået dette rigtigt.

Lad os sige jeg hvert år har 9 måneders fuldtidsarbejde og 3 måneder på dagpenge. Dette gælder hvert år, og har gjort det i en årrække, og vil derfor også i fremtiden komme til at gælde.

Hvis nu jeg gerne vil starte virksomhed op, er jeg så berettiget til at modtage dagpenge i de 3 måneder om året? Virksomheden er en bibeskæftigelse, og vil på ingen måde gå ud over fuldtidsjobbet, og jeg vil stå til rådighed til 37 arbejdstimer om ugen i de 3 dagpenge-måneder.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:29

De timer du bruger i virksomheden skal fratrækkes i dine dagpenge.

Du kan jo ikke være arbejdsløs og have bibeskæftigelse ved siden af! Det lyder måske rigtigt i dine øre??

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 21:32
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tag den snak med din a-kasse. De er de eneste der kan svare dig 100% korrekt

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 21:40

Jeg læste følgende på ajks.dk:

"Med selvstændig virksomhed som bibeskæftigelse kan du dog maksimalt modtage dagpenge i op til 78 uger, regnet fra det tidspunkt, hvor du første gang modtog dagpenge samtidig med den selvstændige virksomhed. Perioden løber i alle de uger, hvor du modtage ydelser, også selvom der i perioder ikke er arbejde i virksomheden. Ret til dagpenge efter de 78 uger forudsætter, at virksomheden ophører (se ophør med selvstændig virksomhed), eller at du har haft mindst 962 arbejdstimer som lønmodtager inden for en periode på 18 måneder, og således har optjent ret til en ny periode på 78 uger."

Som jeg læser det, så er det umiddelbart muligt stadig at få dagpenge selvom virksomheden drives.

Remy:
De timer du bruger i virksomheden skal fratrækkes i dine dagpenge.

Antal arbejdstimer eller omsætning i kroner? Og hvordan kontrolleres arbejdstimerne i så fald? Samvittigheden?

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 21:42

Fru Hartmann:
Tag den snak med din a-kasse. De er de eneste der kan svare dig 100% korrekt

Allright. Jeg gik bare ud fra at der var faste regler, og så måtte der vel være nogen der kendte til dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46

Du må se OM du får lov til bibeskæftigelse og dagpenge, det kan godt tænkes, men du får ikke hovedbeskæftigelse og den med 3 mdr dagpenge og 9 mdr arbejde fungerer ikke sådan, da det helt løbende modregnes. Du er ikke din samvittighed der afgør arbejdstimer. A kassen accepterer kun evt bibeskæftigelse hvis dine arbejdstimer kan påvises og samme med indtægt, de køber aldrig noget hvor de skal stole på din samvittighed. Tal med din a- kasse som er eneste der kan svare konkret og korrekt men læs gerne: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/selvstndig-hvad-med-kasse-og-dagpenge.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)