Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angående valg af CMS?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

jeg vil gerne opstarte min egen hjemmeside, som skal fungerer som en hjemmeside baseret på min hobby. Det vil altså sige jeg ikke har i tankerne at skabe en fortjeneste på siden, men blot have siden som en informations kilde af min hobby. Hvor andre interesserede kan gå ind og læse om foreskellige opslag osv. på siden. Problemet ligger bare i at jeg er i tvivl om hvilket CMS jeg skal vælge da siden skal kunne læses på flere foreskellige sprog, heriblandt engelsk, tysk og måske kinesisk.
Jeg er tidligere blevet anbefalet at vælge Joomla, men jeg kan ikke finde ud styresystemet, så vil også høre om I eventuel kender nogle guides, hvor jeg kan lære Joomla's styresystem?

På forhånd tak! :D

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Brian :)

Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg så kigget en lang række video'er igennem på nemprogrammering.dk.
Men har jeg stadig mulighed for at lave en fane, eller overrubrik hvor der vises forskellige ikoner med nationaliteter. Således at brugeren selv har mulighed for at vælge hvilket sprog han/hun ønsker siden skal oversættes til? Eller kan jeg kun skifte sproget manuelt en efter en? 
Hvis det er tilfældet har jeg så også mulighed for at ændre den oversatte beskrivelse, hvis den ikke er grammatisk korrekt? Det er vel højest sandsynlig via google translate oversættelserne bliver fortaget :)  

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes en Sprogvælger i Joomla der kan håndtere det for dig (Multilanguage).

I Joomla 3.x har du mulighed for at installere alle de sprog fra starten inden der kommer indhold på.

Du kan også installere flere sprog på når hjemmesiden en kørende.

Oversættelser til systemet Joomla og udvidelserne bliver lavet af folk fra de respektive lande og ikke i Google translate.

Alle sprogstrenge kan tilpasses til de tekster der passer til din hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hos AirCast bruger vi også Joomla som CMS, og det kan vi godt anbefale. Med hensyn til guides kan du finde det på deres eget site, og derudover er der en del på Youtube - søg dig frem :-)

God vind med projektet!

Mvh,
/Jakob 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Tambourhinoceros Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

som alternativ til joomla synes jeg rigtig godt om Drupal og dets 'locale' modul til understøttelse af flere sprog. Men kræver en erfaren drupal-mand at sætte op

Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din tilmelding, vil det med andre ord så sige at man kan forvente oversættelserne er oversat helt korrekt eftersom dette er folk fra de respektive lande som står for oversættelserne, eller hvorledes? :D

Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Rønnow:

Der findes en Sprogvælger i Joomla der kan håndtere det for dig (Multilanguage).

I Joomla 3.x har du mulighed for at installere alle de sprog fra starten inden der kommer indhold på.

Du kan også installere flere sprog på når hjemmesiden en kørende.

Oversættelser til systemet Joomla og udvidelserne bliver lavet af folk fra de respektive lande og ikke i Google translate.

Alle sprogstrenge kan tilpasses til de tekster der passer til din hjemmeside.

Tak for din tilmelding, vil det med andre ord så sige at man kan forvente oversættelserne er oversat helt korrekt eftersom det er folk fra de respektive lande som står for oversættelserne, eller hvorledes? :D

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Tambourhinoceros Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre - mig bekendt kan ingen dette. Se evt. på google translate og dyrk hvor mange fejl der er. Det som multilanguage moduler typisk sørger for er, at oversætte standardfunktionaliteter på en hjemmeside (menupunkter etc.) samt stille nye tekstfelter til rådigheder i backenden når der skrives artikler, så man kan putte hvert sprog ind.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)