Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback søges: Jeg har bygget et SaaS-værktøj, der skal erstatte emballage-regnearket – hvad er jeres største hovedpine?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 25
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er solo-udvikler der lægger sidste hånd på et nyt SaaS-værktøj til at løse den administrative EPR-hovedpinen for virsomheder: Den nye, lovpligtige EPR-indberetning for emballage.

Mit værktøj, PlastSkat, lanceres i september, og det er bygget til at være en direkte erstatning for det manuelle tastehelvede i Excel.

Kort fortalt, så gør det følgende:

1. Du uploader dine leverandørfakturaer (PDF'er/billeder).
  2. Systemet scanner dem og kommer med intelligente forslag til emballagedata (f.eks. "2 kg papkasse" eller "50g PET-plast").
  3. Du gennemgår og godkender forslagene, tilføjer manuelt vejede ting som forsendelseskasser, og så beregner systemet den samlede afgift (både plastafgift og PRO-gebyrer incl. Moms).

Meningen er at hjælpe virsomhederne se at det kan betale sig for dem at blive mere bæredygtige - opnå et Grønt Certifikat samtidig med at de kan følge deres besparelse på 0% plastafgift hvis de bruger genanvendelige materialer.

Målet er at omdanne en opgave, der tager timer, til noget, der kan klares på 15 minutter med fuld kontrol og et klart revisionsspor.

Mit spørgsmål til jer som virksomhedsejere er:
Nu hvor vi er et stykke inde i 2025, hvad har været jeres største frustration med den nye lov indtil videre? Er det tidsforbruget? Usikkerheden om reglerne? Frygten for at lave fejl i beregningerne?

Jeg vil rigtig gerne høre jeres ærlige feedback, så jeg kan sikre, at PlastSkat rammer 100% plet, når det går live.

På forhånd tak for hjælpen!

Morten

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)