Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder man private udlånere til udlejningsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg er ejer af en mindre udlejningsvirksomhed med i alt 2 udlejningsejendomme. Vi har realkreditgæld for ca. 1,3 mio. kr., banklån på 350.000 kr. samt en årlig lejeindtægt på ca. 185.000 kr. Alt i alt en sund økonomi.

Banklånet har en variable årlig rente, og den ligger lige nu på hele 8,4 %. Dette irritere mig noget, fordi det er variabelt, og fordi renten de seneste par måneder er stedet 2 %.

Jeg kunne godt tænke mig at finde en privat långiver, for så at låne af vedkommende, i stedet for at finde en anden bank, og alt det rod der fører med dette. Dette er selvfølgelig mod pant i ejendom(ene).

Ved i hvor man kan finde sådan en? Jeg tænker der må være mange ældre mennesker rundt omkring i Danmark, som gerne vil udlåne deres penge til en fornuftig rente (5-6 %), med en god sikkerhed.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt tror jeg ikke private långivere vil låne til noget under 8% uden 100% sikkerhed, og det er ofte vanskeligt men du kan jo også gå ud i crowdlending (google det og flere kommer op) eller Lendino - men stadigt - under 8% som tingene står, er svært, specielt fordi det jo må ligge yderligt når det ikke kan lægges i kreditforening'

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kigge på Lendino, de er er et alternativ til bankerne. De tilbyder forskellige typer lån. bl.a erhvervslån, boliglån, samt netvækslån. 

Tilmeldt 18. Feb 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,
Tak for svaret, jeg vil undersøge noget crowdlending.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)