Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil ændre min holdingstruktur, men hvad har det så af betydning for.....

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 20
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle på Amino.

Jeg håber at der er en eller flere der kan hjælpe mig med dette spørgsmål, men først er der noget info om mig.


Info: (alle er oprettet fornyligt, og er stadig i førsteregnskabsår)
- Jeg har selv et holding selskab
- Min partner har sit holding selskab
- Vi har sammen et mellemholding som ejes af hver vores individuelle holdings.
- vi har et driftselskab der ejes af mellemholdinget.

Den kendte "Y" virksomheds struktur med fordel til sambeskatning af samtlige driftselskaber.

Nok om det. Mit spørgsmål går så på dette.

Eftersom min partner og jeg har indset at vi ikke behøver vores driftselskab mere, vil vi gerne nøjes med kun at have vores egne holdings og det der er vores nuværende mellemholding. Den fortsatte aktivitet/drift i det nuværende mellemholding skal bestå af investeringer i finansielle instrumenter.

Vi har købt en række forskellige kontorartikler i driftselskabet så som skriveborde, computer, kamera udstyr, stole, etc. Vi har også lidt penge stående på erhvervs kontoen omkring de 10.000.

Det store spørgsmål er så: Hvordan rykker vi det op i vores mellemholding?

Jeg håber der er nogle der ser dette indlæg, som kan hjælpe. Tak på forhånd.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

John.med.selskaberne:
Jeg har selv et holding selskab

- Min partner har sit holding selskab
- Vi har sammen et mellemholding som ejes af hver vores individuelle holdings.
- vi har et driftselskab der ejes af mellemholdinget.

Den kendte "Y" virksomheds struktur med fordel til sambeskatning af samtlige driftselskaber.

Lidt svært ved at se fordelen ved det der fælles holding? Hvad mener du I har for fordel ud af det i lige den struktur? der spares jo ikke skat hverken ved mellemholding eller de øverste holdings?

John.med.selskaberne:
Eftersom min partner og jeg har indset at vi ikke behøver vores driftselskab mere, vil vi gerne nøjes med kun at have vores egne holdings og det der er vores nuværende mellemholding. Den fortsatte aktivitet/drift i det nuværende mellemholding skal bestå af investeringer i finansielle instrumenter.
Igen - med hvilken fordel? Investering i finansielle instrumenter med hvilke penge - hvor skal de komme fra?

Hvis de skal komme fra jer - så får I jo bare: Lagerbeskatning hvert år at regne med og betale til og

22% selskabsskat af alle stigninger og udbytter - og så kan pengene enten blive i det som du kalder mellemholding - eller flyttes skattefrit videre til hver jeres holding - men skal I så have pengene så er det 27 - 42% skat yderligere i udbytte = fuld bundskat og mulig topskat af pengene - hvor I: -

Hvis I investerer hver især privat - kan nøjes med 27% af de første og så 42% - uden der først skal være spildt 22% selskabsskat.

Det er sjældent en ide at drive selskaber alene med investering for øje og hvert selskab kan jo også nemt koste jer 5000 til bank - lovpligt arbejdsskadeforsikring og så regnskabs/afslutning/selvangivelseshjælp

Jeg tror ikke jeg hænger med i jeres div formål

John.med.selskaberne:
Vi har købt en række forskellige kontorartikler i driftselskabet så som skriveborde, computer, kamera udstyr, stole, etc. Vi har også lidt penge stående på erhvervs kontoen omkring de 10.000.

Det kan I jo kun ved at lukke drift - enten frivillig likvidation eller skatteerklæring via skat og Erhvervsstyrelsen - generalforsamling osv - og der skal alle aktiver, uanset de er afskrevet eller ikke, jo handles ud inden - ex til ren 100% markedspris til jer selv eller holding (eller trediepart hvis I kan finde en køber) som jo så helst skal være momsreg for at udnytte momsfradrag -  - evt varer skal ud til indkøbspris + moms . Den del er så del af jeres lukkeregnskab der bruges- Hvad der så er tilbage i cash - de 10.000 + kontanterne der er kommet ved salget af aktiver minus evt omk ved lukning - bliver så efter lukning mellemholdings penge - i stedete for den anpartskapital det i dag har bogført fra drift. 

Se om at lukke et selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

rent umiddelbart kan jeg frygte I er kommet ind i en for besværlig struktur - og nu tilmed fortrudt drift og hitter på investering fælles i investeringspapirer - for at have noget at bruge det til - måske bare med tab og udgifter til følge

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 20
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Mange tak for dit svar.

1. Jeg ser fordelen i, at det jeg handler er CFD'er. Da jeg alligevel åbner og lukker min positioner med kort tid, skal det beskattes for enden af året. Formålet er så at compounde år efter år. Der er 22% selskabsskat efter min beregning så det er bedre end 37,7% (kapitalindkomst) eller 42%. Det vil så stadig blive billigere med bank, forsikring og regnskab omkostninger for mit vedkommende sammenlignet med den højere skat.

I forhold til dit svar med

Cookie - John Hannover:
Det kan I jo kun ved at lukke drift - enten frivillig likvidation eller skatteerklæring via skat og Erhvervsstyrelsen - generalforsamling osv - og der skal alle aktiver, uanset de er afskrevet eller ikke, jo handles ud inden - ex til ren 100% markedspris til jer selv eller holding (eller trediepart hvis I kan finde en køber) som jo så helst skal være momsreg for at udnytte momsfradrag -  - evt varer skal ud til indkøbspris + moms . Den del er så del af jeres lukkeregnskab der bruges- Hvad der så er tilbage i cash - de 10.000 + kontanterne der er kommet ved salget af aktiver minus evt omk ved lukning - bliver så efter lukning mellemholdings penge - i stedete for den anpartskapital det i dag har bogført fra drift. 


2. Hvis vi nu antager at jeg ikke har nogle penge i mellemholdinget til at betale for aktiverne, hvordan får jeg dem så ind i det? Start kapitalen for mellemholdinget er skudt ind i driftselskabet til din info.

3. Så vil jeg også høre om du mener, at mellemholdinget bør gøres momspligtig, med det formål at købe de aktiver så for at få fradrag.

4. I forhold til:

Cookie - John Hannover:
rent umiddelbart kan jeg frygte I er kommet ind i en for besværlig struktur - og nu tilmed fortrudt drift og hitter på investering fælles i investeringspapirer - for at have noget at bruge det til - måske bare med tab og udgifter til følge


Så har du ret. Det var ikke den rette struktur at gå ind i og det kommer selvfølgelig til at have sine tab. Så er det med andre ord lært.
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Du skal også medregne, at det koster 27/42% i skat, at få din gevinst ud af selskabet - altså bliver den samlede skatteprocent højere.

2. Du kan lave en lodret fusion mellem drift og mellemholding

3. Du kan ikke bare vælge at momsregistrere. Der skal være en momspligtig aktivitet i mellemholding, for at du må momsregistrere det.

Tilmeldt 22. Feb 20
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar Ole.

Jeg kan godt se hvad du mener i forhold til første punkt.

Er det muligt om du kan forklare mig mig lidt mere detaljeret om sådan en fusion?
1. Hvordan den finder sted?
2. Kan man gøre det selv?
3. Bør man søge hjælp af revisor/rådgiver?

I forhold til trejde punkt. Er det ikke en mulighed at momsfradrag på kontorartikler der har relevans for spekulering af finansielle intrumenter på et mere hyppigt basis?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

John.med.selskaberne:
1. Jeg ser fordelen i, at det jeg handler er CFD'er. Da jeg alligevel åbner og lukker min positioner med kort tid, skal det beskattes for enden af året. Formålet er så at compounde år efter år. Der er 22% selskabsskat efter min beregning så det er bedre end 37,7% (kapitalindkomst) eller 42%. Det vil så stadig blive billigere med bank, forsikring og regnskab omkostninger for mit vedkommende sammenlignet med den højere skat.

men du kan vel ikke sammenligne selskabsskat med personlig - for det er jo FØRST 22% i selskabet og der har du jo ingen glæde af dem - og SÅ 27 % for de første du tager ud = ca 40% ialt og ellers 42% = ca 56 % topskat for alt - Det kan være du kan have fordel hvis du er stensikker på faste stigninger ved du kan geninvestere til 22% frem for 27/42 men før pengene er i lommen tror jeg det har været dyrere

John.med.selskaberne:
2. Hvis vi nu antager at jeg ikke har nogle penge i mellemholdinget til at betale for aktiverne, hvordan får jeg dem så ind i det? Start kapitalen for mellemholdinget er skudt ind i driftselskabet til din info.

3. Så vil jeg også høre om du mener, at mellemholdinget bør gøres momspligtig, med det formål at købe de aktiver så for at få fradrag.

2 låner selskabet penge personligt mod rente som krav

3 svært at sige - det er i alle fald nødvendigt hvis ikke momsen skal være en omk men det kræver jo også det så har en momspligtig aktivitet og det er investeringen jo ikke - så jeg tror det ikke - men jeg synes stadigt I skal til revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

og nej  der er ikke momsfradrag for kontorartikler osv hvis ikke man har en momspligtig aktivitet som indtægtsside

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 20
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John. Tak endnu en gang for dit svar.

Hvordan vil du vurdere en såkaldt lodret fusion?

Ville du også foreslå dette?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

John.med.selskaberne:
Hej John. Tak endnu en gang for dit svar.

Hvordan vil du vurdere en såkaldt lodret fusion?

Ville du også foreslå dette?

ja det lyder som en god løsning hvis du/I vil beholde "mellemholding" og jeres holdings . Alternativet var at lukke ned og så køre investering privat - det ville jeg nok overveje

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 20
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar.

Kender du noget til lodret fusion og hvis du gør, kan du så foreslå om det noget man selv kan håndtere ved at sætte sig nok ind i det eller bør jeg søge hjælp?

Hav en fortsat god aften
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)