Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af virksomhed, er prisen for høj?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 23. May 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

En kammerat, min far og jeg, faldt for et stykke tid siden over en virksomhed som vi gerne vil købe, idet at vi ser et stort potentiale. 
Virksomheden handler med detail, og der medfølger et varelager med ca. 160 stk. til en udsalgspris på ca. 60.000,-

Virksomheden er forholdsvis ny, og har i første kvartal genereret 25.000kr. i omsætning.

Avancen er enorm, så 22.000,- er potentielt overskud

Der medfølger:


- leverandøraftaler med kontaktoplysninger

- Facebook side med. 3200 likes

- Domæne og webhotel

- Komplet webshop

- varelager

- designs

- samples

- Lookbook

- Betalingsaftale til webshop

- Adobe abb. til 7 mdr. endnu

- Udover dette er flere kendte blevet spottet i tøjet, og der er sponsor aftaler med flere kendte der fremover vil bruge tøjet på scenen.

Vi skal for denne virksomhed, alt inklusivt betale 37.000,- Synes i prisen er rimelig? - er den for høj eller for lav?

Mvh.

Iværksætterne. 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis oplysningerne er som du skriver, så er det en lav pris. Du vil på to kvartaler have tjent virksomhedens pris ind. Hvis de kun har omsat i et kvartal, så kan det være svært at sige om den omsætning vil fortsætte.

Men for 37.000 kr. risikerer du jo ikke meget!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Vejle
Tilmeldt 23. May 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM, tak for det hurtige svar.

Virksomheden er forholdsvis ny, den er kun 7 mdr. gammel, men der er blevet taget meget godt imod mærket.

Der er pt. 3 butikker på nordsjælland der sælger mærket, og en af produkterne har allerede konkurreret på ligefod med et stort anerkendt mærke.

Virksomheden sælges kun idet at ejeren er økonomisk presset, da han mangler penge til sit studie og ligeledes heller ikke har tiden grundet sit studie.

Min umiddelbare vurdering er at der er tale om en god handel for os?

Mvh.

Iværksætterne 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom nu - det er 37.000 kr.. Det er jo ikke fordi der skal ligges 250.000 kr.. Som jeg skrev, så synes jeg prisen er lav når I får det hele. Tag chancen!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Vejle
Tilmeldt 23. May 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også at prisen er meget lav, men det er altid rart at få andres vurdering, inden man foretager sig noget. Mange tak for svaret KennM. 

Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:
Der er pt. 3 butikker på nordsjælland der sælger mærket, og en af produkterne har allerede konkurreret på ligefod med et stort anerkendt mærke.

Du siger det kun omsatte for 25.000 på et kvartal, det er omkring 8.333 kr i måneden... Lige meget hvad vi snakker om for et mærker her konkurrerer det selvfølgelig overhovedet ikke på ligefod med et "stort anerkendt mærke" som du skriver... det bevidner omsætningen også.

Desuden jeg det lyder mærkeligt hvis forretningen skulle have så stort potentiale og overskuddet allerede ligger i den grad du nævner, at det skulle sælges i det prisleje.

Lige til sidst synes jeg der er mere der ikke giver mening.

25.000 omsættet i første kvartal

22.000 Overskud.

Dvs. kun 3.000 brugt til produktionsomkostninger, design af produkterne (hvis det skal være unikt), domæne og webhotel (dog i den mindre afdeling men alligevel), betallingsaftaler og hvad der ellers ryger på. Derudover siger du at der er sponsoraftaler med kendte? Det er nærmest umuligt at få en sponsoraftale med kendte, hvor det eneste de får er tøjet alene som betalling.

Synes det lyder lidt fishy.

Dog hvis det hele er præcis som du har beskrevet (tror dog stadig der stikker noget under), så synes jeg ikke engang der er nogen grund til at tøve til den lave pris. Det er jo nærmest ingenting at betale for sådan en successtart.

Fra Vejle
Tilmeldt 23. May 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DennisVhansen.

Mærket har som sagt ikke solgt stk. antal på lige fod med de store mærker, men de 3 butikker som pt. fohandler mærket oplyser at i deres butik har mærket solgt på ligefor med det andet mærke.

Prisen er forhandlet ned, idet sælger er presset økonomisk, og tidsmæssigt grundet sit studie.

Det er korrekt at der er sponsoraftaler med kendte, og at dette som sagt er meget atypisk, idet det som regel koster ved siden af, dette skyldes ejerens vennekreds, ligeledes er jeg selv familierelateret til en af tidens store komikere, som også meget gerne vil hjælpe ved at bære tøjet i hans shows.

Så din vurdering er, at hvis mine oplysninger holder stik, så skal jeg/vi ikk tøve med at købe virksomheden?

Tak for svar. :)  

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg tænke over hvilke kendte du vælger til at bære mærket, da det ikke er lige meget.
Min erfaring siger mig at du skal gøre
Op med dig selv hvilket signal du vil sende til potentielle kunder og hvilken kendt passer bedst til det du ønsker at sende ud.
Altså skal det være Sidney Lee eller Kronprins Frederik ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)