Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

rejser til handicappede

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

hvordan får jeg solgt rejser til handicappede hvor vi har en uddannet personale som kan tage med derned, vi har adgang til en stor lejligheds kompleks i Spanien, og vi kan selv booke fly og til og fra lufthavne i danmark og i Spanien.

jeg tænker hvordan kommer vi i gang, vi ville gerne have en 5-10 stykker med ad gangen, for at det kan blive billigt nok, og til der kan komme hjælpere med.

hvem skal man kontakte, kommunerne har jo sparet meget væk, sådan de selv skal betale, men jeg mener vi kan lave det meget billigere end hvis de skal have andre hjælpere med i f.eks sommerhus herhjemme, så jeg tænker mest efterår og forår, så de kan komme derned hvor der ikke er så mange mennesker, men vejret er perfekt

håber på nogle der kan hjælpe mig.

hilsen

thomas

nerja rejser

Fra København
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Diversa Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

Nu er "handicappede" jo et ret vidt begreb. Så jeg foreslår du finder ud af, hvad det er for nogle mennesker du vil sælge rejser til. Fysiske handicaps, blinde, døve, udviklingshæmmede?

De fleste handicaporganisationer har medlemsblade, hjemmesider, FB-sider etc. Jeg foreslår du kontakter de relevante organisationer og spørger om muligheden for at annoncere hos dem.
På Danske Handicaporganisationers hjemmeside, (en paraplyorganisation), kan du få et godt overblik over, hvad der er af handicaporganisationer i DK.

Det er vigtigt for dit projekt, at du tænker dine kunder som forskellige mennesker, der bare har brug for nogle særlige rammer for at kunne holde en god ferie. Pas på med at tænke "de handicappede" som en stor ens gruppe.

Jeg er selv blind, og ville aldrig købe en "handicapferie", hvis "damen fra kommunen" kom og viftede med den.
Men hvis jeg nu gennem Dansk Blindesamfund blev præsenteret for en rejse, hvor jeg kunne få hjælp til at finde rundt på feriestedet, finde strand, restaurant, bar etc. så ville jeg overveje det.

Håber du kan bruge det…
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

sa det var et kanont godt svar.

Egentlig ville jeg bare lave alm rejser derned til Sydspanien, og fordi jeg har fundet en herlig lille hyggelig by, som ikke er overfyldt med barer og diskoteker, vil sige det er en +40 by masser af hyggelige steder.

jeg har nogle elcykler og handicap scooter dernede, men så min kone er på et sted i Ikast, hvor de har med voksne folk at gøre, men som bor sammen, og skal have hjælp til mad og indkøb osv. og hørte der var skåret ned så kommunen ikke kunne sende dem hjælp med på ferie, og tænkte der burde gøres noget.

jeg har ikke selv hørt om nogen så gør meget i sådanne rejser, hvor der kan være hjælp til en, det er rigtig det kommer meget an på hvad personerne skal have hjælp til.

Men jeg tænkte bare kunne man nu få 5-10 personer afsted pr. gang og en eller to hjælperere.

og det er klart jo flere hjælpere, jo mere vil rejsen koste, og som i din situation, vil du jo kræve en del hjælp, når du er dernede, jeg har lavet sådan man bliver kørt til afrejse sted, hvor der er hjælper på og når man kommer derned er denne person med og der er special transport ind til stedet.

i bygningen med lejligheder mener jeg de er okay handicap venlige der er elevator alle steder og gode lejligheder, og en svensk par som står for dernede indtil vi har til at få en dansker placeret fast dernede.

men har du prøvet en rejse til udlandet, hvor du kunne få hjælp, og hvad ville du lægge vægt på, for vi vil gerne ramme bredt, så mange forskellige personer som kræver hjælp kan komme afsted.

hvad syntes du ellers om ideen

hilsen Thomas

Nerja rejser

Tilmeldt 23. May 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker, at du også skal have styr på formalia. Der er noget med rejsegarantifonden og pakkerejser som I bør få undersøgt som det første.

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

vi er som agent kontor i danmark og selve selvskabet ligger i Spanien, og der er hovedkontoret også, de gør det på samme måde med Sverige og Norge, og man kan også bare booke værelser og firma konferencer op til 200 personer, men vi skal sidde som service/salgs kontor for det spanske moderselskab

hilsen

thomas

nerja rejser

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan med forsikring? Man "handicappede" vil ikke være dækket af deres almindelige forsikring og have svært ved at få en rejseforsikring - her er et problem i virkeligt kan tiltrække folk med, ved at løse det :)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Desuden skal du også have tilladelse til at måtte håndtere de handicappede, alt efter hvilken paragraf de høre under.

Mener dog allerede der findes flere mindre selskaber der tilbyder sådanne rejser i forvejen, nu da nogle kommuner ikke mener de kan overkomme opgaven med at tilbyde ferierejser til deres beboere.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)