Hej, Jeg har brug for lidt råd og vejledning i hvilket hosting site, som folk herinde har bedst erfaring med. Jeg har det sidste år haft en blog på one.com og købte igen hosting på one.com til det nye site jeg nu er i fuld gang med at opbygge. MEN da sitet har en hel del flere funktioner og det loader frygtelig langsomt, ønsker jeg nu at skifte hosting sted. Jeg har endda forsøgt at kontakte ONe.com for at evt. få hjælp til at løse "loading" problemet, men da jeg ikke har fået svar fra dem efter 1 måneds ventetid, så er det bare ikke et hosting site jeg ønkser at bruge længere. Platformen jeg er igang med at udvikle bliver en international platform, der på sigt vil få rigtig mange besøgende og det er derfor vigtigt at det hosting site jeg bruger kan bære mange besøgende, hvor hastigheden på loading at sitet kører 100 % uanset om der er 100 besøgende eller 10.000 besøgende.
Jeg har forsøgt at spørge rundt omkring, men det er jo en jungle at blive klog på, da IT folk har mange forskellige meninger. Derfor tænker jeg at smide spørgsmålet op her og høre jeres meninger og erfaringer?
Her vil du få lige så mange forskellige meninger og holdninger til hosting, idet der både er mange erhvervsdrivende med hosting her på forummet, deres kunder med deres anbefalinger om de enkelte udbydere og så er der dem der anbefaler noget helt tredje.
Jeg hører selv til sidstnævnte kategori. Jeg er udvikler og, efter egen overbevisning, er ret krævende når det kommer til hosting. Jeg hae efterhånden prøvet en del udbydere - dels ud fra anbefalinger, dels ud fra hvad udbyderne tilbyder. Lige så er der også mange udbydere jeg aldrig prøvet af samme årsager som før.
Lige for tiden er jeg ret begejstret for DigitalOcean, Hetzner og jumpstarter.io - de er prisdygtige, jeg kan få hvad jeg vil have og hvad jeg har behov for og slutteligt er mine kunder også meget tilfredse - og det synes jeg er vigtigst.
Så det er mine anbefalinger.
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer
Mange tak for dit svar og som du jo skriver så er det bestemt et emne, man kan få mange delte meninger omkring. Men dit svar har da bestemt givet lidt nye hosting steder at undersøge og se hvorledes de kan passe til mit behov.
Du skriver at dit site er langsomt, men det virker ikke til at du er klar over hvorfor. Det vil jeg anbefale at undersøge først.
Du kan selvfølgelig kaste flere penge efter større maskiner, men før du ved hvor tiden går hen, har du ingen reel chance for at vurdere hvordan du bedst får hastigheds optimeret dit site.
I princippet kan dit site være langsomt fordi du har for mange eksterne ressourcer i din html, fordi du mangler indexes i din database eller fordi en algoritme er for cpu krævende.
Hvis du har få brugere på dit site, burde one.com sagtens kunne håndtere det.
Hvis du når frem til at du mangler en bedre host, vil jeg personligt anbefale Openshift fra Redhat. Så ved du også din leverandør er kompetent :-)
Mange tak for din mail. Du har ganske ret i, at jeg ikke ved meget om den del af hjemmeside udvikling, men det var jo egentlig også derfor jeg kontaktede One.com for at høre om de ville kigge på problemet og svare mig på hvorfor den loader så langsomt. Men okay, jeg har noteret mig dine anbefalinger og vil gøre det inden jeg gør andet.
God aften, Camilla
Kresten Kjaer:
Hej Camilla.
Du skriver at dit site er langsomt, men det virker ikke til at du er klar over hvorfor. Det vil jeg anbefale at undersøge først.
Du kan selvfølgelig kaste flere penge efter større maskiner, men før du ved hvor tiden går hen, har du ingen reel chance for at vurdere hvordan du bedst får hastigheds optimeret dit site.
I princippet kan dit site være langsomt fordi du har for mange eksterne ressourcer i din html, fordi du mangler indexes i din database eller fordi en algoritme er for cpu krævende.
Hvis du har få brugere på dit site, burde one.com sagtens kunne håndtere det.
Hvis du når frem til at du mangler en bedre host, vil jeg personligt anbefale Openshift fra Redhat. Så ved du også din leverandør er kompetent :-)
Du har ganske ret i, at jeg ikke ved meget om den del af hjemmeside udvikling, men det var jo egentlig også derfor jeg kontaktede One.com for at høre om de ville kigge på problemet og svare mig på hvorfor den loader så langsomt.
One.com vil naturligvis afvise at kigge på det da det er din side. Du skal "bare" hyre en til at gå din side igennem og hvis det viser sig at den kører godt på en anden server (det er ikke umuligt at teste) så KAN man gå til one.com med resultatet.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....