Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk hjælp haster

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

vores firma stå i et problem, vi har fået et tilbud fra en telefon selskab som kunne give os bedre priser end vores tidligere selskab. Vi har oplyst at vi har 3 måneders bindings periode og i al forvirring blev vi flyttet til dem selvom vi stadigvæk var bundet fra vores tidligere selskab. Vi har snakkede med vores kontakt person hos den selskab 2 og først skulle vi ikke betale rest beløbet fra selskab 1 men betale dem, så ville de betale selskab 1.

Derefter skriver de at de alligevel ikke betale selskab 1 at vi skulle bare betale selskab 1 og de beløb vil bare blive kreditere i vores fremtidige faktura fra dem.

Hun skriver senere om vi har fået en faktura fra selskab 1 så de ved hvad restbindingsbeløb er. I marts skrive vi at vi har modtaget en faktura fra dem og hvorfor vi har fået den. Hun er på ferie og vil skrive tilbage. Intet hørt, Vi skriver igen og ingen respons. Midt i April få vi vores første rykker og en ny faktura, vi skriver, hun er på ferie igen, vi ringer og beder om at blive ringet op ingen respons igen. Nu har vi fået 2 faktura og 2 rykker, så imorges lukker det vores telefoner for udgående opkald.

Efter flere henvendelse ringer hun egentlig os op og siger at vi ikke kan hænge dem på hvad hun har skrevet da hun kun er ansat og at de ville alligevel ikke kreditere vores betalinger til selskab 1. Så selvom aftalen var at vi ikke skulle betale 2 telefon regninger fra 2 selskaber skal vi måske alligevel. Vi har hele korrespondancen på mail og hvor vi har skrevet til både hende og erhvervs service flere gange uden at få noget tilbagemeldingen. Hvor stå vi egentlige i denne situation, vi har den på mail at de stå for udgifterne og nu trækker de den tilbage :-(

skrevet den 11.03

"Vi aftalte tidligere, at vi ville bære omkostninger for jeres restbinding hos selskab 1.

Har du fået en faktura med opkrævning for restbinding?"

sidste korrespondance med hende den 14.03

"Vi kan ikke betale regningen fra selskab 1, men vi kan kreditere faktura fra os og resten af beløbet på fremtidige faktura.
Jeg bliver nødt til at undersøge et par ting internt, før jeg begynder at kreditere. Når jeg skal kreditere et beløb af den størrelse, skal jeg have en del ting på plads nemlig."
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:59

Som hun skriver til jer skal i selv betale selskab 1 og så vil de ( selskab 2 ) give jer kredit for beløbet. Så hvad er egentlig lige problemet her ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03

De er forpligtede i forhold til de ting de har skrevet - og som jeg ser det er det at de ikke vil betale det andet selskab MEN at de vil kreditere i deres egen regning så du derved ikke fik ekstra udgift. Den del har de jo bekræftet. Det er jo så bare sådan, at et er at ha ret og noget andet kan være at FÅ ret - og de har jo taget den hårde vej, ved at lukke jeres telefoner for udagående. 

Jeg går ud fra, at du har sendt dem kopi af regningen fra nr 1 så de ved hvad de skal kreditere og kan se periode og pris passer.

Det burde vel formentlig, hvis der ikke er andet i det end det du skriver, kunne koste dem erstatning hvis I får tab ud af det, men det forudsætter at alt er helt som du skriver OG - At få ret kræver måske i dit tilfælde, at du omg truer dem med, at de:

Omgående skal åbne jeres telefoner, dels skal leve op til at kreditere et beløb på kr xxx som de i to mails har garanteret jer (kreditering som jo skal være det ekstra du har betalt leverandør 1) 

Dersom de ikke omgående åbner telefonerne og krediterer som lovet, vil I gå til advokat med de ekstra omkostninger det vil medføre for teleselskabet samt kræve erstatning for tab som følge af lukkede telefoner. Send kopi af de to mails med de klare løfter.

MEN vær sikker på at de har fået kopi af den regning de skal ha for at kunne kreditere - Måske skulle du prøve at tale med chefen i selskabet og ikke sælgeren og vær så klar over, at det kan koste til en advokat, men er alt som du lægger det op, så burde du vinde en sag og få pengene igen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 14
Skrevet kl. 18:11

Hej Michael

som jeg har skrevet vi har betalt selskab 1 og nu vil de alligevel ikke kreditere beløbet som vi har betalt til selskab 1 men derimod også betale dem. Så skal betale til 2 tele selskaber

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:18

joanjensen80:
som jeg har skrevet vi har betalt selskab 1 og nu vil de alligevel ikke kreditere beløbet som vi har betalt til selskab 1 men derimod også betale dem. Så skal betale til 2 tele selskaber

Som hun har skrevet til dig = 

Vi kan ikke betale regningen fra selskab 1, men vi kan kreditere faktura fra os og resten af beløbet på fremtidige faktura

Betal nu og få dem til at modregne fremadrettet. Eller kontakt selskab 1 og få det hele flyttet tilbage hvor du kom fra.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 19. May 14
Skrevet kl. 18:23

Hej John

vi har sendt dem en fakturakopi og kreditnota kopi fra selskab 1 på mail. Jeg har startede samtalen med en anden sælger i morges og sagde at det var vigtigt at de finder vores kontakt person og få åbnet vores telefon. Ved 11.30 tiden måtte jeg ringe igen og blev lovet hun ringede indenfor 5 min.

Jeg gav derefter telefonen til chefen, vi fik åbnet telefonen og hun vil vende tilbage.

Her kl 16.30 ringer hun og siger at vi bliver ikke krediteret og vi ikke kan hænge hende på hvad hun har skrevet på mail og at hun har været igennem den juridiske afdeling. Jeg ved ikke om hun har fremlagte sagen eller vist afdeling vores korrespondance, for på korrespondancen er det tydeligt at hun lover at dække udgifterne. hun siger at selskab 1 har lavet en fejl og derfor vil de ikke kreditere, vi giver besked at vi har fulgt deres anvisninger vedr. betaling og nu er det os der bliver straffet. Chefen har sagt at han mener at de må selv tag kontakt med selskab 1 og finde en løsning ellers vil vi henvende os til vores advokat

John, kunne du måske være interesseret i at få korrespondancen på mail, og giv os en ekstern vurdering inden vi går videre med sagen i morgen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36

joanjensen80:
John, kunne du måske være interesseret i at få korrespondancen på mail, og giv os en ekstern vurdering inden vi går videre med sagen i morgen.
vent og se om en af advokaterne dukker op herinde, jeg er ikke den rigtige. Det er jo ikke til at sige om selskab 1 har faktureret jer noget de ikke skulle, og der kan 2 jo ha et point - de vil holde jer skadsløse i forhold til bindingen fra 1 - men jo ikke hvis 1 så fakturerer noget de slet ikke må i.h.t. jeres aftale, så er det jo jer der skal få 1 til først at fakturere korrekt og SÅ skal 2 jo holde jer skadsløse og vist kan I hænge hende op på hvad hun har skrevet i mailen - som er skadesløse - selvsagt i forhold til en korrekt regning fra 1

surt for jer, håber det løser sig i morgen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 18:53

Hvor mange penge er er der tale om? 

Tilmeldt 19. May 14