Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefordele ved Udlejningsejendom?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har lige købt en udlejningsejndom med 2 lejligheder, hvor jeg selv bor i den ene af dem.
Kan jeg trække noget fra i skat, ved at jeg udlejer den anden lejlighed?
Hvis ja, hvilken revisor skal man vælge?

På forhånd tak.

Poweer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15

Hej!

Har sendt dig en PM.

/Peter

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:11

Jeg kunne da også godt interessere mig fordelene! Sender du så også mig en PM?

Dét at sende PM´s er jo fint nok, hvis emnet ikke rager andre, fordi det er privat. Eller er du kun her for at jagte kunder, Peter? Legitimt nok skulle det være sådan, men er ikke så fint overfor andre der befinder sig i et debatforum.

Klaus 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46

Hej Klaus!

Næ....var da bestemt ikke sådan ment, og kan da godt følge din argumentation....sorry!

Idet vi taler om en mindre udlejningsejendom, kan den del af udgifterne der vedrører den udlejede

del fradrages.

Dog skal der ske en vurdering(senest 2 måneder efter erhvervelsen af ejendommen), hvor denne vurdering

anvendes som fordelingsnøgle for udgifterne.

/Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:51

www.aarhusvinduet.dk:

Jeg kunne da også godt interessere mig fordelene! Sender du så også mig en PM?

Dét at sende PM´s er jo fint nok, hvis emnet ikke rager andre, fordi det er privat. Eller er du kun her for at jagte kunder, Peter? Legitimt nok skulle det være sådan, men er ikke så fint overfor andre der befinder sig i et debatforum.

Klaus 

Helt ærligt. Hvad pokker er egentlig meningen ??? Nu ligger landet jo sådan at man ikke bare kan slynge et begreb ud der hedder udlejningsejendom hvorefter der fluks kommer 5 anvisninger i form af skattefordele ud. Det afhænger helt af den pågældende situation hvad man anviser hvornår og overfor hvem. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 21:37

uhadada, Bent!

Nu er det jo så bare sådan, at manden spørger i et offentligt forum. Han har med sikkerhed en egen revisor, der kan hjælpe ham uden at indblande andre. Men da han spørger herinde må det være ok, at alle andre får at vide, hvad svaret er. Alle er vel klar over, at det afhænger af mange personlige ting, som ikke rager os. Svaret med pm virkede bare forkert for mig.

Undskyld, hvis jeg skulle have pisset på din sukkermad!Wink 

@Peter: Tak for svaret!

Klaus

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 21:46

Har du noget at have det i, når du skriver at han med sikkerhed har en egen revisor ??? Faktum er jo at der netop er rigtig mange brugere herinde som ikke har egen revisor bl.a. fordi de tror at de kan klare sig ved at stille spørgsmål på Amino, hvad de måske også kan et vist stykke af vejen.

Det jeg prøver på at sige er at der ikke er noget standardsvar, for det afhænger helt af udlejningsforholdet, mandens økonomiske situation m.v. Man kan altså ikke lave detaljeret rådgivning på et internet-forum, og man kan ikke få detaljerede svar på alle slags spørgsmål på et internetforum. Særligt ikke når man formulerer sig så generelt som det spørgsmål vi taler om her.

Men det jeg primært reagerer på er at du klandrer Peter for det han gør. Faktum er at Peter m.fl. jævnligt giver gode råd uden at få så meget som en krone for det, og det her er så takken for det. Smile

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 22:23

Skattekonsulenterne:

Faktum er at Peter m.fl. jævnligt giver gode råd uden at få så meget som en krone for det, og det her er så takken for det. Smile

Ups! Er der noget jeg har overset? Er der nogen der får penge for deres svar herinde?

Klaus

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:58

www.aarhusvinduet.dk:

Skattekonsulenterne:

Faktum er at Peter m.fl. jævnligt giver gode råd uden at få så meget som en krone for det, og det her er så takken for det. Smile

Ups! Er der noget jeg har overset? Er der nogen der får penge for deres svar herinde?

Klaus

Ikke mig bekendt nej. Mange af de svar som gives om skat er såmænd heller ingen penge værd Smile fordi de hviler på antagelser og "jeg tror nok at". Folk som Peter og jeg selv lever af at rådgive om skat m.v. og det vi giver videre her er noget af det som vi normalt får penge for at rådgive om. Det er forskellen.  

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)