Hej kære aminoer. Vi er et nystartet vikarbureau for højt kvalificerede seniorer, der ønsker at genindtræde på arbejdsmarkedet. Vi har dog lidt udfordringer ift. B2B salg, som vi gerne vil høre jeres feedback på. Vi har på kort tid fået tilknyttet et større antal kvalificerede seniorer til vores database (hvor virksomheder selv kan finde en vikar), men har store udfordringer ved at komme igennem til virksomhederne. Vi har forsøgt følgende indtil videre: - PR: Vi startede med at køre på med PR og lykkedes også med at få omtale i bl.a. Ledernes nyhedsbrev, MetroXpress, Kristeligt Dagblad, epn.dk og en kommende temalørdag på DR2. Det har dog indtil videre kun givet en masse positive tilkendegivelser og meget kompetente vikarer i alderen 60+, som har oprettet en profil. Det har ikke givet noget ift. konkret salg til virksomhederne. - Kold canvas: Vi har forsøgt os med kold canvas, hvor vi har ringet op til SMV'er og forsøgt at behovsafdække per telefon. Det er dog tydeligt, at folk ikke har (vil bruge) deres tid på en der ringer - og det kender man jo selv. Vi har derfor forsøgt med en ny strategi, hvor vi ringer op og rimelig hurtigt går til pointen om hvem vi er og hvad vores service er, og spørger om vi må fremsende materiale per email. Det siger ca. 70% ja tak til. Det fører dog ikke til mere end pæne ord om initiativet og at de vil gemme vores oplysninger i tilfælde af at de får behov. - Matche vores kandidater med stillingsopslag: Vi har derudover forsøgt at se på opslåede stillingsopslag (primært deltid/projektansættelser som er vores fokus) og tage direkte kontakt til kontaktpersonen fra opslaget. Det har indtil videre givet en samtale til en kandidat, der dog ikke førte til ansættelse i denne omgang. Når vi kontakter foreslår vi virksomheden den konkrete kandidater og vedhæfter derudover materiale om vores firma og services. Har I nogle indspark til andre måder vi kan komme igennem til B2B segmentet? Vi følger selv at vi har et godt produkt - du kan få en vikar/konsulent som har tilvalgt at ville arbejde, selvom de reelt ikke har behov for indtægten. Man får derfor en 100% dedikeret person ud til sin virksomhed. Vi har alt fra tidl. CEO's til bogholdere og holder et prisniveau 40-50% under andre vikarbureauer og langt under hvad konsulentfirmaer tager. Så vi tror vores udfordring primært er kommunikativ. Har I et godt råd eller to? Ps. Vi har ikke kørt på noget Adwords, Facebook eller LinkedIn annoncering, da vi har nogle IT-udfordringer ift. vores platform www.seta.dk som vi skal have løst, inden det giver mening rent teknisk at putte penge i det. På forhånd tak Med venlig hilsen Robin Kofod Eggli |
Hej Robin
Du skriver at i er nye på markedet - så med mindre i har et stort markedsføringsbudget - så er det desværre nok en masse hårdt arbejde og networking der skal til.
Når jeg lige kigger på siden så kunne jeg godt tænke mig at der var nogle referencer. Hvis i endnu ikke har nogen så skulle i måske fokusere på dette. For det en god måde at sprede det gode budskab på, og samtidig en god måde at anskueliggøre hvilke opgaver i passende kan løse.
Jeg forsøgte at finde en erfaren bogholder med stor erfaring med e-conomic, men syntes ikke lige jeg fik nogle brugbare resultater af min søgning ;o(
Mvh
Niels Anker Johnsen