Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skridtet videre i B2B

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer.

Vi er et nystartet vikarbureau for højt kvalificerede seniorer, der ønsker at genindtræde på arbejdsmarkedet. Vi har dog lidt udfordringer ift. B2B salg, som vi gerne vil høre jeres feedback på.

Vi har på kort tid fået tilknyttet et større antal kvalificerede seniorer til vores database (hvor virksomheder selv kan finde en vikar), men har store udfordringer ved at komme igennem til virksomhederne.

Vi har forsøgt følgende indtil videre:

- PR: Vi startede med at køre på med PR og lykkedes også med at få omtale i bl.a. Ledernes nyhedsbrev, MetroXpress, Kristeligt Dagblad, epn.dk og en kommende temalørdag på DR2. Det har dog indtil videre kun givet en masse positive tilkendegivelser og meget kompetente vikarer i alderen 60+, som har oprettet en profil. Det har ikke givet noget ift. konkret salg til virksomhederne. 

- Kold canvas: Vi har forsøgt os med kold canvas, hvor vi har ringet op til SMV'er og forsøgt at behovsafdække per telefon. Det er dog tydeligt, at folk ikke har (vil bruge) deres tid på en der ringer - og det kender man jo selv. Vi har derfor forsøgt med en ny strategi, hvor vi ringer op og rimelig hurtigt går til pointen om hvem vi er og hvad vores service er, og spørger om vi må fremsende materiale per email. Det siger ca. 70% ja tak til. Det fører dog ikke til mere end pæne ord om initiativet og at de vil gemme vores oplysninger i tilfælde af at de får behov. 

- Matche vores kandidater med stillingsopslag: Vi har derudover forsøgt at se på opslåede stillingsopslag (primært deltid/projektansættelser som er vores fokus) og tage direkte kontakt til kontaktpersonen fra opslaget. Det har indtil videre givet en samtale til en kandidat, der dog ikke førte til ansættelse i denne omgang. Når vi kontakter foreslår vi virksomheden den konkrete kandidater og vedhæfter derudover materiale om vores firma og services.

Har I nogle indspark til andre måder vi kan komme igennem til B2B segmentet? Vi følger selv at vi har et godt produkt - du kan få en vikar/konsulent som har tilvalgt at ville arbejde, selvom de reelt ikke har behov for indtægten. Man får derfor en 100% dedikeret person ud til sin virksomhed. Vi har alt fra tidl. CEO's til bogholdere og holder et prisniveau 40-50% under andre vikarbureauer og langt under hvad konsulentfirmaer tager. Så vi tror vores udfordring primært er kommunikativ.

Har I et godt råd eller to?

Ps. Vi har ikke kørt på noget Adwords, Facebook eller LinkedIn annoncering, da vi har nogle IT-udfordringer ift. vores platform www.seta.dk som vi skal have løst, inden det giver mening rent teknisk at putte penge i det.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Robin Kofod Eggli

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 16:25

Hej Robin

Du skriver at i er nye på markedet - så med mindre i har et stort markedsføringsbudget - så er det desværre nok en masse hårdt arbejde og networking der skal til.

Når jeg lige kigger på siden så kunne jeg godt tænke mig at der var nogle referencer. Hvis i endnu ikke har nogen så skulle i måske fokusere på dette. For det en god måde at sprede det gode budskab på, og samtidig en god måde at anskueliggøre hvilke opgaver i passende kan løse.

Jeg forsøgte at finde en erfaren bogholder med stor erfaring med e-conomic, men syntes ikke lige jeg fik nogle brugbare resultater af min søgning ;o(

Mvh

Niels Anker Johnsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50

Hej Niels

Tak for svar. Vi har desværre ikke en formue til markedsføring, så ja det er selvfølgelig en masse hårdt arbejde, det var også mest feedback i forhold til de aktiviteter som vi har og forslag til mulige andre veje at gå, som vi søger :)

Vi har overvejet eksempelvis at tilbyde de første 3 timer gratis til virksomhederne, for at få sparket et par døre ind til de små virksomheder.

Hvor er du placeret i landet? Vi har Grethe som er merkonom i regnskab og som har erfaring med e-economic. Ellers har de fleste C5-erfaring.

Med venlig hilsen

Robin Kofod Eggli

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 16:54

Hej Robin

Vi har kontor i Århus - men har medarbejdere spredt over hele landet.

Jeg selv bor f.eks i Værløse.

For os er C5 ikke interessant i den forstand - da vi lever af at konvertere kunder fra C5 (og Navision, Admiral, Mamut m.m.) til e-conomic ;o)

Mvh

Niels Anker Johnsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08

Hej Niels

Jeg sender dig lige en pb.

Andre der har gode råd og input ift. indlægget?

Med venlig hilsen

Robin Kofod Eggli

Fra Valby
Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:25

Hej Robin,

Lyder som et fedt projekt, det I har gang i.

For mig at se, er det canvas, der virker bedst. Sådan er det med mit eget site: www.jordvarmeanlaegpris.dk/. Det er et site, hvor vi har aftaler med BTB virksomheder. Hvis det ikke virker, er det fordi jeres sælgere ikke er dygtige nok. Vi bruger det med stor succes.

Som du selv skriver, kan I køre noget Ad Words, ligesom i også bør kaste nogle penge efter SEO.

Men umiddelbart i forhold til, hvad du har skrevet, er I godt på vej.

Kh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46

Hej

Tak for de fine ord og råd ift. Ad Words og SEO.

Lyder som om at vi "bare" skal klø på.

Andre bidrag er meget velkomne? :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 14
Indlæg ialt: 25
Fra  ECAS Skrevet kl. 22:47

Det lyder som et virkelig spændende initiativ, som der bestemt burde være et marked for.

Jeg tror i skal forsøge at kombinere nogle af de initiativer du beskriver. Eksempelvis kunne i starte med at matche med jobannoncer, og sende noget materiale til virksomhederne der indeholder informationer om udvalgte kandidater. Derefter kan i følge op på telefon og evt. tilbyde en gratis eller billig introperiode (der skal dog nok mere end 3 timer til for at det batter).

I kunne også overveje om der er specifikke brancher i vil fokusere på og evt. se om der kan skabes kontakt via nogle brancheorganisationer eller ved at deltage på messer.

Lars Brenne / Partner / ECAS Excel Consulting

www.ecas.dk / + 45 22 99 77 40 / lb@ecas.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02

Hej Lars

Tak for de fine ord og råd.

Vi skal netop til at have møder med bl.a. DI og ASE, hvor vi forhåbentligt kan få noget samarbejde op at stå. Og så den vej igennem, skabe kontakt til relevante beslutningstagere som er medlemmer hos dem.

Vi arbejder også videre på de andre fronter og overvejer stadig at indføre noget intro periode, for få skabt de første "jobs".

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)