Hej Amino Jeg sidder og roder med at oprette et ivs selskab, men er blevet i tvivl om hvor mange udgifter der er ved opstart. Jeg har fundet frem til der er stiftelsesgebyr på 670kr. Derudover er der nogen udgifter på Apple/andriod developer - da jeg gerne vil udgive en app. Så er der hjemmeside/webhotel. Hertil er jeg kommet, og derfor spørger jeg jer - hvilke andre udgifter er der? både lovpligtige og bare en god ting at have! På forhånd tak for hjælpen! Theis Bruun |
Lovpligtig arbejdsskade forsikring som du tegner i et hvilket som helst forsikringsselskab med bod for at mangle - koster ca 1200 kr per år + mulighvis skal du ha hjælp med årsregnskab som er mere formaliseret end i personlig virksomhed - kan vel koste en 3-4000 kr + muligt erhvervsaffaldsgebyr - husker ikke men noget med 800 kr i mange kommuner mener jeg - dog vist ikke år 1 + evt omk til regnskabsprogram dog www.dinero,dk som gratis i basis versionen op til 1 mio kr er omsat (men nok værd at give 100 kr om måneden og få alle features med)
Krav om erhvervskonto hvis/når du skal ha bank og den kan vel også i nogen tilfælde koste oprettelse og gebyr per måned, det må du undersøge med en bank, også du ved de vil gi dig en erhvervskonto
Læs om IVS her evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html så du også tager hensyn til at din kapital er stor nok til at du ikke kommer i vanskeligheder med krav til kapitalen senere
vh John Hannover