Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter ved stiftelse af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Fra  UCENDO Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg sidder og roder med at oprette et ivs selskab, men er blevet i tvivl om hvor mange udgifter der er ved opstart.

Jeg har fundet frem til der er stiftelsesgebyr på 670kr.

Derudover er der nogen udgifter på Apple/andriod developer - da jeg gerne vil udgive en app.

Så er der hjemmeside/webhotel.

Hertil er jeg kommet, og derfor spørger jeg jer - hvilke andre udgifter er der? både lovpligtige og bare en god ting at have!

På forhånd tak for hjælpen!

Theis Bruun

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04

Lovpligtig arbejdsskade forsikring som du tegner i et hvilket som helst forsikringsselskab med bod for at mangle - koster ca 1200 kr per år + mulighvis skal du ha hjælp med årsregnskab som er mere formaliseret end i personlig virksomhed - kan vel koste en 3-4000 kr + muligt erhvervsaffaldsgebyr - husker ikke men noget med 800 kr i mange kommuner mener jeg - dog vist ikke år 1 + evt omk til regnskabsprogram dog www.dinero,dk som gratis i basis versionen op til 1 mio kr er omsat (men nok værd at give 100 kr om måneden og få alle features med)

Krav om erhvervskonto hvis/når du skal ha bank og den kan vel også i nogen tilfælde koste oprettelse og gebyr per måned, det må du undersøge med en bank, også du ved de vil gi dig en erhvervskonto

Læs om IVS her evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html så du også tager hensyn til at din kapital er stor nok til at du ikke kommer i vanskeligheder med krav til kapitalen senere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 4. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Fra  UCENDO Skrevet kl. 19:52

Super! tak!

Var ikke klar over en arbejdsskade forsikring var lovpligtigt - men giver nu meget god mening.

Jeg vil kigge lidt i linket, men uanset hvad - så mange tak for hjælpen! virkelig brugbart

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 19:56

@John

Kræves der en arbejdsskadeforsikring for hvert aps/ivs, der oprettes?

Fx i tilfældet at der oprettes to aps'er i en holding-drift konstruktion.

/anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07

ja  men dog ikke hvis holding er 100% financielt - kun har med pengestrøm at gøre - ellers gør der for hver og for hver ejer/deltager. Er der to drifts ApS så no-doubt krav om forsikring for hver enkelt aktiv i hver

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)