Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fælles Patentdomstol? Nej eller Ja?

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Ravn:
Hvis det er så super klart som du skriver, hvorfor kan du så ikke forklare hvad det er for besvær du mener firmaer bliver ramt af ?

Det kan jeg også sagtens, men shame on you for ikke at vide det. Det er (burde være) børnelærdom for iværksættere. Men kort fortalt : Du risikerer betydelige omkostninger som følge af mere eller mindre seriøs patenter, enten i form af licens-betalinger eller dyre retsager. Det er en alvorlig risiko at løbe, og gevinsten er derudover stærlt overdrevet og tilfalder kun store internationale virksomheder for hvem den påståede besparelse reelt intet betyder.

Ergo: Høj Risiko, Lav gevinst. Er det en hest du blindt ville sætte penge på ? Nej vel ... så lad være med at gøre det her.

Hvis det senere viser sig at et nej er en fejl kan vi altid tilslutet os senere.Den strategi har DK haft held med før, f.eks. ifbm. med nej til Euroen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
: Du risikerer betydelige omkostninger som følge af mere eller mindre seriøs patenter, enten i form af licens-betalinger eller dyre retsager.

Der er lige nogle faktuelle ting du glemmer.  De patenter der allerede findes kommer ikke til at gælde i DK, det er kun nye patenter der vil få gyldighed i Danmark såfremt vil tilslutter os.

Prøv lige at læs hvad It-Advokat Kim G. Hansen  som har en Ph.d i software patenter skriver. 

Men udvikler man software, vil den som regel også være tilgængelig i andre lande og vil derfor være underlagt de europæiske patenter alligevel. At være imod et fælleseuropæisk patent på den baggrund er derfor ikke gennemtænkt, lyder vurderingen.

»Hvis man ikke vil være omfattet af softwarepatenter i andre lande, må man for eksempel ikke gøre sin software tilgængelig på internettet, for så er den tilgængelig i andre lande. Det skal være en helt lokal business, man driver. Jeg synes ikke, at argumentet er gennemtænkt,« siger han.

Hele teksten kan læses her.

http://www.version2.dk/artikel/ekspert-softwarepatenter-findes-i-europa-selvom-ministeren-siger-det-modsatte-58752

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
Der er lige nogle faktuelle ting du glemmer.  De patenter der allerede findes kommer ikke til at gælde i DK, det er kun nye patenter der vil få gyldighed i Danmark såfremt vil tilslutter os.

Der kommer 10 gange så mange patenter som hidtil pr. år. Heri er ikke indregnet det bliver "lettere og billigere". "Gamle" patenter kan få enhedseffekt, men det er rigtigt at det ikke sker automatisk. Men 68.000+ patenter årligt mod 6.000 (nedadgående) i dag.

Ravn:
»Hvis man ikke vil være omfattet af softwarepatenter i andre lande, må man for eksempel ikke gøre sin software tilgængelig på internettet, for så er den tilgængelig i andre lande. Det skal være en helt lokal business, man driver. Jeg synes ikke, at argumentet er gennemtænkt,« siger han.

Pointen er, at jo mindre patenter der gælder for helt almindelige virksomheder des bedre. Og jo sværere det er at sagsøge dem jo bedre.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Der er lige nogle faktuelle ting du glemmer.

Nej!

Ravn:
De patenter der allerede findes kommer ikke til at gælde i DK

Jo!

Ravn:
Prøv lige at læs hvad It-Advokat Kim G. Hansen  som har en Ph.d i software patenter skriver

Som blandt andet lever af at udstede patetner ... jo jo, vildt troværdig kilde. Desuden har jeg læst hans blogindlæg, og jeg deler på ingen måde hans optimisme - slet ikke når vi tager vores politikeres track-record i betragtning.

Desuden bad du mig forklare ... hvorefter du tager det som et oplæg til en diskution, det var ikke det jeg kom med. Jeg svarede på dit spørgsmål. Hvis ikke du har evner eller lyst til at forstå det jeg siger, så er det trist. Men jeg har cirka ligeså meget lyst til at debatere den samfundsmæssige nytte af patenter som jeg har lyst til at diskutere hvorvidt solen er varm eller kold.

Begge dele er relative spørgsmål, men for langt de fleste herboende (jorden) levende væsner ér solen forbandet varm!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Politikerne i Danmark har ikke fundet det nødvendigt at regne på hvad patentdomstolen vil koste samfundet. Det har de derimod i Polen, hvor finansministeriet har fået Deloitte til at udarbejde en rapport, der efterfølgende har ført til, at Polen ikke tilslutter sig patentdomstolen. Omregner man den polske rapport, så det passer med danske tal, vil et ja til patentdomstolen koste Danmark omkring 88 milliarder kroner over de næste 30 år.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Ravn:
Prøv lige at læs hvad It-Advokat Kim G. Hansen  som har en Ph.d i software patenter skriver

Som blandt andet lever af at udstede patetner ... jo jo, vildt troværdig kilde. Desuden har jeg læst hans blogindlæg, og jeg deler på ingen måde hans optimisme - slet ikke når vi tager vores politikeres track-record i betragtning.

Din måde at diskutere er mega barnlig og græser til det infantile!!  Tag dig dog sammen frem for at komme med alt muligt ævel!

I artiklen redegør han jo kun for fordele / ulemper ved at sige ja / nej -  Men naturligvis ved du så du som selvbestaltet ekspert jo naturligvis langt bedre hvad der er rigtigt eller forkert!

Lad mig se lidt dokumentation for at allerede eksisterende patenter kommer til at glæde i Danmark! 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Din måde at diskutere er mega barnlig

Du rammer hovedet på sømmet her, dit problem er at du tror jeg har en interesse i at diskutere med dig. Det har jeg ikke!

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan slet ikke sammenligne Polen og Danmark regnestykket giver ingen mening

http://www.information.dk/telegram/498091

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er da helt forrygende:-)

Tillader man sig at have en anden mening end dig er man åbenbart:

Landsforræder, inkompentent, uvidende, lalleglad, i ond tro eller det der er værre.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

Man kan slet ikke sammenligne Polen og Danmark regnestykket giver ingen mening

http://www.information.dk/telegram/498091

Kim Haggren skønner at det er en god forretning for Danmark og derfor er der ingen grund til at få udarbejdet en rapport af et uvildigt firma? Det giver da god mening Surprise

"Bemærk: At Polen har mindre antal patenter end Danmark spiller kun en lille rolle og er indregnet. Ligeledes krænker polske virksomheder et mindre antal patenter end danske. Læs teksten og forstå hvorfor.", citat patentdomstol.eu

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)