Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af indskud

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg oprettede min virksomhed for 5 måneder siden, indskød jeg et mindre beløb, som jeg endnu ikke har fået bogført.

Hvordan bogfører jeg den slags? (Det var det første, jeg foretog mig i virksomheden, men nu får det jo et lidt fjollet, højt bilagsnummer). Ifølge Dinero er der forskel på mellemregning og indskud. Har det nogen betydning - eks. i forhold til, hvilken konto, der skal angives?

Mvh Mette Marie

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 54
Fra  Erhvervslearn Skrevet kl. 14:18

Hej Mette Marie

Det jeg vil gøre er at oprette en kassekladde.

Der vælger du den rigtige dato, skriv fx indskud i virksomhed som beskrivelse, vælger konto'en indskudt kontant i virksomheden (60160), sætter beløbet i minus og vælger din bank som modkonto. 

Er ikke helt sikker, da jeg ikke er vant til Dinero. 

Håber det kunne hjælpe.

Oliver

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

så dit regnskab jo ikke ha stemt hele tiden, for enten har du jo købt noget som du ikke har kunnet betale i banken eller også stemmer din bank ikke fordi du har betalt med penge der ikke har været bogført ind, der for lidt bekymret men:

Indskud/gæld til indehaver er konti under det som hedder "mellemregning" med et gammeldags ord - alt det ligger i egenkapitalen, så du skal bare finde en konto under egenkapital der hedder indskud eller gæld til indehaver eller lignende

Nu afhænger det så af hvor dit indskud er?? Satte du det ind i firmabank så skal du bogføre på indskud med bank som modkonto (i debet)

Hvis du har købet noget for indskuddet skal det bogføres på den indkøbskonto med gæld til indhaver/indskud som modkonto. Du skal hele tiden ha balance OG din bank skal hele tiden stemme så de to ting kan du checke når du nu bogfører dit indskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 14
Skrevet kl. 15:48

Hej Oliver

Mange tak for det! Det var faktisk lige præcis det, jeg havde tænkt at gøre. Så det er rart at få det bekræftet.

Mvh Mette Marie

Tilmeldt 15. May 14
Skrevet kl. 15:52

Mange tak, John!

Jeg satte pengene ind på firmakontoen, så det er banken, der ikke stemmer pt. Der findes netop en konto, der hedder indskud til indehaver. Så det er vel den (og banken), der skal bruges.

Mvh Mette Marie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39

Mette Marie D'Souza:
Jeg satte pengene ind på firmakontoen, så det er banken, der ikke stemmer pt. Der findes netop en konto, der hedder indskud til indehaver. Så det er vel den (og banken), der skal bruges

Yes

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)