Jeg har gået med nogle ideer og vil nu prøve at føre dem ud i livet. Jeg har søgt rundt omkring efter disse nok simple spørgsmål, men har ikke kunnet finde dem desværre, så prøver lige her :)
Jeg har planer om at starte en hjemmeside som henviser folk til bettingsider.
Er det lovligt at linke folk fra ens hjemmeside til de forskellige spillesider? Hvis de har dansk licens og hvis de ikke har.
Skal man betale skat af de beløb man tjener på sine affiliates på sider med dansk licens? Sider uden? Sider uden licens i EU ?
Har man mulighed for at give ekstra rakeback/bonusser osv til folk som tilmelder sig sider gennem ens link?
Dette er de første spørgsmål jeg har, som ligesom er ret betydelige for om det er noget jeg skal gå videre med, så håber der er nogle flinke folk der kan hjælpe mig.
Velbekomme. Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med sidste spørgsmål. Søger du ekstra bonus (udover indtjening) fra betting-siderne for at skaffe kunder til dem?
Alt efter hvad dr bliver fundet ud af mellem mig og bettingsiderne. Men det kunne være eksklusive tilbud til kunderne henvist af mig - for eksempel en reload bonus på 100% af deres indbetaling eller andet. Er ikke sikker på dette er lovligt i den danske lovgivning da der er visse regler for siderne omkring hvilke bonusser de må give og ikke give til deres kunder.
du kan sagtens love dem bonus og specielle bonus aftaler. og det kan du fordi det ikke er dig men spillesiderne der normalt giver det. dvs at du kan sige til kunden at de får de første 300 kr gratis at spille for så snart de opretter sig. på den måde får de jo pengene af spilleverandøren direkte på deres hjemmeside. og dermed skulle der ikke være problemer i det.
Der er en god portion betting sider som allerede er med i et affiliate program, så der kan du bare linke igennem og høste nogen penge. Hvis du vil give dine besøgende noget eksklusivt ved at gå igennem dig - såfremt det er lovligt -, tror jeg at du skal have rigtig mange besøgende, og af dem mange som både klikker dine links, men også tilmelder sig og spytter penge i det. Ellers er du blot en af de mange som har en betting affiliate side.