Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udvidet selvangivelse for et I/S selskab.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg er helt ny på området her, så håber nogen her kan være behjælpelige og dele lidt af deres erfaringer.
Alt hjælp/kommentarer er velkommen, så tøv ikke hvis du mener du kan hjælpe lidt. På forhånd tak.

- Vi er 3 venner som har startet en lille momsregistreret I/S virksomhed her i slutningen af 2013.
- I regnskabsåret 2013 havde vi en indtægt på 35.000kr, men desværre kun udgifter på omkring 5.000kr.

Det vil sige at de 30.000kr jo skal beskattes, hvilket vel lidt er en nybegynder fejl fra vores side, da vi har masser af ting vi mangler i virksomheden.
Ting som vi jo kunne have købt ind i 2013 og derefter trukket fra i skat nu. 

Jeg har forstået det sådan, at når man har en I/S virksomhed, så skal man opgive indtægter og udgifter over sin egen udvidet selvangivelse, og ikke direkte via virksomheden. Mit spørgsmål er så. Er der en mulighed for at vi kan fordele overskuddet på de 30.000kr på os 3 personer som løn (Altså 3x 10.000 kr) og så kører dem ind som B-indkomst? Vi er alle på SU, så jeg tænker om vi kan køre dem skattefrit over vores personfradrag

Er det helt forkert forstået?

Eller skal vi betale fuld skat for de 30.000kr? 

Med venlig hilsen
Simon 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:07

Hej Simon,

Ja, I skriver 10.000 kr. på hver af jeres selvangivelser, hvis I beslutter at I hver skal beskattes med 1/3 af resultatet.

Hvis I hver især har et uudnyttet personfradrag på 10.000 kr., så kan I godt få dem udbetalt skattefrit.

Selskabet skal ikke betale skat. Det er kun jer som personer, som beskattes af hver jeres andel af resultatet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08

til en start glem løn - det eksisterer ikke som sådan med mindre det er aftalt i I/S ejer aftale og sådan en bør I absolut få jer http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

Den kunne også regulere hvordan et overskud fordeles, men står der intet så skriver i hver 1/3 af det samlede overskud på i den udvidede selvangivelse så det er ikke slemt, slet ikke hvis I har personfradrag der ikke er brugt op. Her lidt om udvidet selvangivelse med skats anvisning http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 

Den med I kunne ha købt en masse skal du glemme. Køb det i behøver selvklart men det er jo ikke sådan at skat betaler det hele. Havde i bruge 30.000 kr og faktisk haft personfradrag til at dække de 10.000 hver, så havde det intet givet i år og ellers giver det jo kun skatte af overskuddet - så køb ikke for at spare skat som sådan

Det med du spørger om I kan tage det som b skat hver i sær kunne tyde på i kunne ha glæde af en økonomimand der hjælp lidt, siddende over internettet en time her og der. Martin er en sådan mulighed så vidt jeg ved

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 17:57

Hej John og Martin, 

Først og fremmest, så 1000 tak fordi I gad tage jer tid til at svare.
Det sætter jeg stor pris på.

Nu ved jeg at vi hver især skal opgive 1/3 af overskuddet på vores udvidet selvangivelse.
Så er der styr på det. Det er jo lidt en jungle at finde rundt i som nu, og skat tilbød kun ventemusik i røret - indtil jeg mistede tålmodigheden ved 20 min.

Jeg har dog et tilhørende spørgsmål hvis I har tid.

Er mit personfradrag på 42.800kr, penge som jeg kan tjene skattefrit ved siden af min SU, eller bliver fradraget højst sandsynligt fordelt på min su over året?
Hvilket nok vil sige at det er brugt op for 2013.
I så fald, er der så en mulighed for at tjekke dette via Skat, for at se om det fulde fradrag er brugt op i 2013+

På forhånd tak!

Ps.
Martin, hvis du tilbyder regnskabs assistance må du gerne sende mig en mail hvis du har en oversigt over de ydelser samt priser du tilbyder. Det kan meget vel være at jeg kan få brug for det på et tidspunkt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02

din su bruger personfradraget hvis den er højere end det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 18:23

Simon Østergaard Konski:
Er mit personfradrag på 42.800kr, penge som jeg kan tjene skattefrit ved siden af min SU, eller bliver fradraget højst sandsynligt fordelt på min su over året?
Hvilket nok vil sige at det er brugt op for 2013.
I så fald, er der så en mulighed for at tjekke dette via Skat, for at se om det fulde fradrag er brugt op i 2013+

Jeg mener, at du på dine SU udbetalingsbeskeder kan se, om der er brugt fradrag. Alternativt kan du logge ind på din tastselv borger, gå ind under skatteoplysninger og søge i indkomstoplysninger. Der kan du se, hvor meget du har modtaget i SU, og hvor meget du har betalt skat af din SU. På den måde kan du regne det ud.

Du skal til gengæld altid betale 8% AM bidrag af din andel af virksomhedens overskud - dem slipper du ikke for.

I øvrigt er personfradraget 42.900 kr.

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 19:18

1000 tak for hjælpen og fordi I havde tid til at dele jeres erfaringer.
Jeg tror jeg har den nødvendige information nu.

God aften!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)