Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med aktier privat eller i firma

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i gode aminoer.

Mig og nogle af mine venner fra HhX, har i lang tid snakket om at komme til at handle med aktier, vi ønsker at gøre det sammen, da vi kan få mere ud af det jo flere penge vi samlet kan investere, så alt det grundlæggende har vi tænkt igennem.

Noget andet vi så kom til at diskutere i dag var, hvornår kan det betale sig at handle med aktier, obligationer, varer osv. privat, eller i stedet starte et firman til at investere igennem, vi tænkte at der jo måtte være nogle skattetekniske fordele herved, mens der omvendt set også ligger nogle udgifter til revisor osv.

Men jeg og mine venner, håber at høre lidt fra jer erfarne vismænd og andre unge entusiaster der findes herinde ;)

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Det korte svar må være at investere i privat regi.

Håber, mit korte svar kan bruges ;-)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for det, det kan simpelthen ikke at skattetekniske grunde betale sig at gøre det igennem eks. et ApS.

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der hvor I står nu, ja så mener jeg ikke, at det umiddelbart kan betale sig.

God dag :-)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på hvilke papirer og i hvilken udstrækning i vil invistere. Vil i geare jeres investeringer, vil i investere i noterede eller unoterede aktier om meget andet.

 

Tilmeldt 1. May 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Afkastgraden er da den samme, om man investere 100.000 eller 10 mio? Hvis i har en lige stor pose penge at komme i aktier giver det vel det samme? :-)

Fra Tune
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Find bog fra Benjamin Graham The Intelligent Investor.
Læs den og lav strategi og lad være med at handle dagligt.

Investering via Aps kan svare sig kun hvis du har nogle andre aktiviteter i den, så du kan få sneboldseffekten og hvis du ikke haver penge hver gang du har realiseret gevinst. Så længe de ligger i Aps så betaler du kun 25% skat.

Fra slagelse
Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Gavekortrabat Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I kunne også starte fx. en Nordnet konto eller en anden udbyder. Der kan i jo bare sætte penge ind på samme depot, du er mere end velkommen til at smide en besked hvis du har nogle spørgsmål om hvordan det fungere. Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

dbSolutions:
og hvis du ikke haver penge hver gang du har realiseret gevinst. Så længe de ligger i Aps så betaler du kun 25% skat.
i ApS betaler man "lagerskat" = hvert år opgøres gevinst og slag uanset realiseret eller ej

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tune
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter fradrag af driftsomkostninger, dog mener jeg at skatteprocent ligger stadigvæk på 25%, og som jeg nævner det kan svare sig hvis man har også hovedaktivitet i virksomheden.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)