Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få RIS/ROS for min hjemmeside, for at vide hvad jeg skal lave om, og generelt for at få af vide hvad i syntes fungere og hvad der ikke fungere for jer.
Hvad syntes i om farverne ? Hvad syntes i om funktionerne ? Hvad syntes i om designet ? Hvad syntes i om logoet ? ( Har overvejet at få et nyt ) Hvad syntes i om teksten ?
Reklame, det er et stort sprøgsmål.
Jeg har forsøgt med reklame i diverse grupper på facebook, ved at lave konkurrencer og ved de konkurrencer har jeg også fået et par jobs, og nogle likes på facebook, men jeg syntes ikke rigtig det giver nok.
Jeg har også forsøgt med facebook reklamer, men det har givet i nærheden af ingen ting, og jeg har forsøgt to gange, og det syntes jeg slet ikke fungere.
Jeg har overvejet at få printet nogle visitkort eller folder som jeg vil køre rundt i postkasser med, er der andre reklame metoder som virker ?
Også får i selvfølgelig lige linket som jeg glemte i første omgang. ;-) www.cbphotos.dk
Jeg har faktisk muligvis en opgave i Århus den kommende tid hvor jeg muligvis godt kunne få brug for et studie med mindre vejret er stråelende. Men jeg skal helt sikkert huske din side. :-)
Hvad syntes i om farverne? Jeg synes ikke om den mørkegrå farve, siden baserer sig på. Jeg tror, siden ville virke mere indbydende med en lys farve i stedet. Hvad syntes i om funktionerne? De virker fint. Hvad syntes i om designet? Jeg kan forstå pointen i at websitet og billederne følger samme skrå design. Men jeg tror billederne ville give et bedre indtryk, hvis man kunne se dem, som de er. Hvad syntes i om logoet? (Har overvejet at få et nyt) Jeg kan lide det! Ville ikke ændre dets design, men måske tilføre det noget farve. Hvad syntes i om teksten? Hvilken tekst? Din prisliste er flot og ser professionel ud, men jeg kan ikke finde tekst ud over den? Hvis jeg var dig, ville jeg skrive en tekst til forsiden om CB Photos og om fotografen (dig selv), og så ville jeg tilføje en "kunderne siger"-side, hvor tidligere/eksisterende kunder fortæller om deres oplevelser med CB Photos.
Desuden savner jeg et billede af dig. Vil man ikke gerne vide på forhånd, hvordan fotografen ser ud, inden man kommer og skal fotograferes?
Jeg har ingen revolutionerende ideer til marketing. Men måske kunne du tænke i samarbejde med andre brancher, som ligger op ad din, fx kjoleforretninger. Rabat hos CB Photos til kunder, der har køber brude-/konfirmations-/osv.-kjolen i Jørgensens Kjolebutik. Det giver en ekstra lille added bonus for gamle Jørgensen i salgsprocessen, og det giver gratis reklame og måske kunder til dig, når Jørgensen giver dem din brochure/folder/osv. med i posen. Og et godt gæt er, at det er hende, der køber brudekjolen, der også vælger bryllupsfotografen ;)
Det grå design fungere fint for mig, og forhåbentligt også andre, dog har jeg overvejet at ændre hele designet og få et mere lyst design, men ind til videre vil jeg forsøge mig med dette. Billederne vises ikke skå, men som de er?, forstår ikke helt hvad du mener med det. Hvis det er på forsiden du mener, så kan man jo bare klikke på dem også kommer de i stor format på baggrunden. :-)
Det er en rigtig god idé med Om CB Photos, den vil jeg helt sikker arbejde på, og der vil man også passende kunne flette et billede ind af mig. Og idéen med kundernes tilbagemelding er også rigtig god. Jeg har også selv overvejet en FAQ side. :-)
Jeg har lidt overvejet at forsøge at få lavet en aftale med en lokal frisør, så idéen er ikke helt ny for mig. Men det med rabatten giver god mening både set ra mit synspunkt så jeg også kan tilbyde frisøren en smule i form af at det er en lille ekstra ting hun har forhold til andre frisør. :-)
Du har ret, jeg har lige kigget igen, og det må være mig, der fumlede første gang, for billederne kommer pænt frem i fuld størrelse, når man klikker på dem.
Frisøren lyder fornuftigt, men måske kan du også prøve med børnetøjs-/baby-/barnevognbutikker, da jeg kan se, du henvender dig en del til små børn (eller rettere deres forældre). Fx skal ideen med fotos fra første måned til tolvte måned jo skabes i kundens hoved, INDEN babyen kommer til verden - ellers bliver det hurtigt for sent at gå i gang - og på det tidspunkt drøner de kommende forældre rundt og køber habengut til den store guldmedalje og glæder sig til at blive far og mor. En aftale med fx en barnevognsforretning vil give dig målrettet markedsføring direkte til målgruppen af dit 0-12 måneders foto-produkt.
Måske er det også en god gaveide for de kommende bedsteforældre, der så gerne vil bidrage og glæde den lille ny familie. Hvis du tror på det, så overvej at få fremstillet en pæn/eksklusiv gaveæske (tænk iPad), som man kan købe som gave (som giver ret til din 0-12 måneders foto-pakke). Jeg tror ikke, man skal undervurdere forskellen på at købe noget til sig selv og noget som gave (i forhold til, hvad der motiverer køberen), og jeg kunne godt se din babyfoto-pakke som "en let måde at give en sød gave på, der er personlig og betyder noget, og som ikke kan købes i Netto".