|
Jo, det virker umiddelbart som en lidt fjollet lov, men lad os nu se, om det kommer til at virke ordentlig. Da jeg selv havde en lille niche-webshop gav jeg 30 dages fuld returret og 2 års fuld garanti. Og jeg har ofte sendt nye varer til folk, når du har skrevet, at varen var defekt, uden at de skulle sende den defekte retur (det drejede sig om billige forstærkere). Jeg har aldrig haft grund til at tro, at folk prøvede at snyde mig - hvis det er sket, er det i hvert fald sket sjældent. Til gengæld gav det ekstremt tilfredse kunder, som vendte tilbage, og et rigtig godt ry. Jeg har til gengæld oplevet en stor mængde fjolser, da jeg prøvede at sælge de samme varer på dba.dk - det opgav jeg hurtigt. Det er rigtigt, at man ind imellem oplever idiotiske kunder. Men som privatperson oplever jeg også idiotiske ejere af webshops, som er fuldstændig ligeglade med kundeservice. Og det er jo de idioter, som gør, at man er nødt til at have regler. (Og det skal lige siges, at min webshop gav rigtig godt overskud. Jeg kom af med den, fordi jeg ikke havde tid til den ved siden af mit arbejde, og havde for lidt omsætning til at jeg kunne leve af den.) |
Det er som sådan fint at man som webshopejer kan få lov til at sige "varen er brugt, så jeg kan ikke give dig det fulde beløb retur, men kun halvdelen".
Men hvem siger at kunden er enig? Jeg kan godt se rigtig mange potentielle diskutioner og dårlige anmeldelser, hvor kunden ikke er enig i at de ikke skal have det fulde beløb retur - også selvom de ikke har ret til det.
Oh well.... Jeg vil nu bestille en familie-pizza over JustEat.dk - og når jeg så ikke kan spise mere af den, så vil jeg ringe claime nogle af pengene retur.
Det må jeg vel have lov til. Det er vel et spørgsmål om de bare skal varme stykket op igen og lægge det i en ny æske...? Eller har jeg misforstået noget...? ![]()
/Jesper
Bliv gratis medlem