Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På god fod med skatten

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Bagsværd
Tilmeldt 13. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle , dato 13-05-14  hvordan kitter man ind her.? mit spørgsmål :har startet et Holding som stifter en datter i næste uge,nu skal vi have flyttet et hus ind i selvskabet med nyt skøde og den regnskabsmæssig værdi på et gældsbevis, til mig er der nogle tids frister der skal over holdes vh. Claus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32

Det var ikke et let spørgsmål? Har du stiftet helt selv uden hjælp og hvad har du stiftet IVS eller ApS? Normalt ville man vel tage huset ind ret tidligt HVIS man overhovedet ville ha det ind. 

Hvad er formålet med at få huset ind - som værdi i holding og tilsvarende gæld til dig = som jeg læser dig, neutralt for kapitalen? Mener du at det er billigere at betale huset skatte og rentemæssigt via holding?

Nå i alle fald, jeg kan næppe svare men du må fortælle meget mere hvis nogen skal ha en chance for at sige noget klogt, og jeg ville da stærkt råde til at få hjælp til beslutningen om hvorvidt huset overhovedet skal ind - og hvis det skal, hvordan det kommer ind til skatteneutral vurdering

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 13. May 14
Skrevet kl. 21:45

hej John

vi har fire huse og skal have flyttet dem over i drift selvskabet, de er uvildigt vurderet af den lokale ejendomsmægler plus vi har en regnskabsmæssigt anskaffelses sum.de skal overdrages på et gælds bevis, så bliver vi betalt tilbage uden om holding ifølge revisor.

er der tids frister der skal over holdes over for skat. pt. er holding aps under stiftelse vh Claus

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 21:58

Hej Claus

Jeg forstår at I har stiftet holdingselskabet og at driftsselskabet stiftes kontant af holdingselskabet i næste uge. Næste skridt er at få ejendommene ind i driftselskabet. Hvis dette sker ved et almindeligt salg mod udstedelse af et gældsbevis er der ingen frister. Salget af ejendommene skal ske til markedspris og da I har en ejendomsmæglervurdering på husene ville jeg ikke vente alt for længe inden overdragelsen. Såfremt husene overdrages mod udstedelse af gældsbevis vil driftsselskabet kunne tilbagebetale lånet uden om holdingselskabet.

Overdragelsen ved et alm. salg vil udløse beskatning af en eventuel gevinst.

Forstår jeg det korrekt?

Der er alternativer til overdragelse ved salg.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:02

Hvorfor ikke spørge din revisor, som jo må stå inde for denne rådgivning.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Bagsværd
Tilmeldt 13. May 14
Skrevet kl. 22:08

anskaffelses summen er højre end vurderingen. vi leder efter en revisor vi har besøgt to, desværre to yder punkter vi vil have en der  kreativ inden for ejendomme  og inde for reglerne.Husene er købt kontant. det vi er gode til er at finde huset, gører det bruge bart , finde  den rigtige lejer.så vi forenter ikke under 20% ,det kniber med revisor opbakning, det arbejder vi på nu vh Claus

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Interessant indlægWink

Jeg ville nu konsultere en revisor til at foretage de nødvendige beregninger og konsekvenser ved at overdrage ejendommene til et selskab.

En mæglervurdering er jo perfekt til en overdragelse, men herefter resterer jo problemstillingen med hhv. ejendomsavancebeskatningsloven ved overdragelsen af ejendommene og kursfastsættelsen af de omtalte gældsbreve som selskabet vil have som gæld til sælgerne (I dette tilfælde samme som kapitalejeren, som jeg forstår det).

Der er flere faldgruber, hvorfor jeg kun kan bifalde en kompetent rådgivning, som Stig nævner og Ejendomsinvestor også er inde på.

PS. En kreativ revisor er ikke noget man kan finde, men derimod en revisor som er helt inde i reglerne omkring ejendomme og beskatningen heraf findesSkype-Wondering

Tonny

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 22:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
of topic! Gør husene mere end brugbare - det kommer du længst med ifølge min bedste overbevisning.
mht. revisor så har jeg en kammerat der er fængselsbetjent. Så vidt jeg kan forstå på ham så sidder der en del kreative revisorer i det fængsel han arbejder i. Sig til hvis jeg skal formidle en kontakt?
De bedste hilsner
Anders

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 05:50

Ja det lyder rigtig fornuftigt at formidle kontakt til revisorer af den slags. Jeg må indrømme at jeg er en smule rystet over hvilken slags rådgivning og services der ydes på dette forum fra tid til anden. også super fin service fra politiets side, at formidle kontakt til den skare af uvederhæftige rådgivere som deres kollegaer har buret inde (-:

Husk at det ikke fratager ledelsen et ansvar at revisor har skrevet under.

Det der ligges op til fra trådstarter er det der i stor stil skete før finanskrisen hvor man handlede ejendommene til egne selskaber for opskruede værdier. Jeg siger ikke at det er det der er motivet her, men hvis du ikke kan få en ekstern vurdering der understøtter din handelspris tror jeg du får svært ved at forklare prisen til revisor.

Fra Bagsværd
Tilmeldt 13. May 14
Skrevet kl. 06:43

Vi er kun intereseret i ordentlige forhold vi vil have styr på skat og regnskab vi har ikke hævet noget gør det heller ikke i 5 år frem .det skal vokse i sit eget tempo hvilket regnskabs program er bedst for os vh Claus

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)