Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

301 redirects

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har et kæmpe problem.

For 9 måneder siden fik vi ændret alle vores URL adresser fra ugly til pretty, hvilket gjorde det nødvendigt at lave en masse 301 redirects fra de gamle URL adresser til de nye.

Jeg kan nu finde de gamle adresser igen og hvad værre er; jeg lander på deres URL adresser. Derved lægger hele vores side dobbelt. Jeg får af vide af dem at 301 kun er midlertidige og har en begrænsning på 6 måneder, hvorefter de bare forsvinder igen.

Passer det? Burde de ikke være permanente flytninger?

I stedet vil de nu lave alle de gamle sider om til 404-sider (hvilket bare er rigtig dårligt for søgeoptimering).

Hvad er mine muligheder?

MVH Michella

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michellam:
I stedet vil de nu lave alle de gamle sider om til 404-sider (hvilket bare er rigtig dårligt for søgeoptimering).

Fang de gamle sider med en 404.

Gem hver eneste forekomst så I kan se hvor mange det drejer sig om

301 redirect derefter til den rigtige side.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 12. Jul 12
Skrevet kl. 15:45

Hej Niels,

Tak for svar.

Men hvis min samarbejdspartner har ret, så forsvinder de nye 301 redirects jo også om 6 måneder. I min optik er de permanente og forsvinder ikke, før de evt. bliver slettet fra koden, men måske jeg har misforstået den del? 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:03

Pladr.

Hvis de bliver liggende i jeres htaccess fil, "Forsvinder" de jo ikke af sig selv.

Det er vist et eller andet selvopfundet system de kører med der.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18

Indstillingerne i nogle moduler/plugins til redirects giver mulighed for at vælge at gamle redirects slettes efter x tid, men jeg har ikke før set en så uhensigtsmæssig udgave at de fast slettes efter 6 måneder.

Du må dreje armen rundt på din samarbejdspartner, så dine 301 redirects bliver permanente. F.eks. ved at skrive dem i htaccess.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:11

Karsten Sønderup Hansen:
F.eks. ved at skrive dem i htaccess.

Men hvis der er mange så bør de ikke ligge i htaccess, men skal kodes i systemet pga. performance

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:07

Michellam:
Men hvis min samarbejdspartner har ret, så forsvinder de nye 301 redirects jo også om 6 måneder. I min optik er de permanente og forsvinder ikke, før de evt. bliver slettet fra koden, men måske jeg har misforstået den del? 

Din samarbejdspartner ved enten ikke hvad han taler om, eller bruger et system som ikke kan håndtere 301 redirects korrekt. Et permanent redirect skal, som flere andre nævner, naturligvis være permanent og ikke udløbe.

Udover htaccess redirects kunne en mulighed også være redirects i PHP, såfremt din løsning er baseret på PHP.

Tilmeldt 12. Jul 12
Skrevet kl. 08:39

Tusind tak for alle jeres svar - I har været til stor hjælp :)

Jeg var også sikker, men så blev jeg alligevel i tvivl når en fagmand fortæller mig noget andet.

Og vil jo heller ikke spille klog, hvis han reelt havde ret og jeg havde misforstået det helt.

Jeg må vride armen rundt på dem :)

Tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)