Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Politikens Hus er enten løgnere eller inkompetente...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg havde lovet mig selv, at jeg ikke ville gå i baglæns spagat af forargelse i denne sag, før de havde haft lidt tid til at reagere selv... det har de gjort nu, men min forargelse er ingenlunde formindsket.
Sagen, som sikkert kun ganske få af jer, har hørt om, da kun "Arbejderen", "Modkraft", en håndfuld bloggere og Nyhedsavisens onlineredaktion har valgt at bringe historien er som følger:

I fredags, inden lørdagens G13-aktion (der var varslet som en "fredelig demonstration") blev der skrevet et indlæg i en debat på ru.dk (Rød Ungdom). Indlægget, der blev skrevet af en "Molotov-Bent" under overskriften "Bliv klar til G13" lyder som følger:
"hvis man skal blive helt klar må man ud og samle flasker og en tur på tanken for uden kamp får vi nok ikke vores hus.
Efter min mening er den største ulempe ved G13 dog at det desværre ligger lidt for tæt på Bellahøj politistation og at lokalområdet er mere åbent ikke er helt så velegnet til kamp som det mere centrale Nørrebro, men bare vi bliver mange nok så tør de ikke gøre noget. Håber bare ikke de har anholdt for mange kammerater ved grænsen, vores tyske venner ved hvordan man fører byguerillakamp"

IP-adressen som indlægget blev skrevet fra tilhører.. (You guessed it)... Politikens Hus.

Hvadend man er for eller imod et nyt ungdomshus, så burde vi alle sammen på trods af vores forskellige holdninger, være forarget over en bred kam over denne indblanden og voldelige opfordring fra et dansk nyhedsmedie. (Politikens Hus er ikke kun Politiken, men også 24 timer, Jyllands-Posten og Ekstra Bladet)-

Politikens chefredaktør Stig Ørskov har nu udtalt at det er "Umuligt at spore hvilken computer indlægget kom fra".

Jeg får en lille smule opkast op i munden over, hvordan denne historie for det første er gået nogenlunde ubemærket hen (men at medierne stod i kø for at brænde Jeppe Nybroe på bålet) - og over hvor fordækte, løgnagtige eller inkompetente ledelsen i Politikens Hus tilsyneladende er, når de hævder ikke at kunne finde frem til vedkommende, der har skrevet det.

Jeg får det fysisk dårligt.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 11:51

IP-adressen, tidspunktet for blogindlægget, folk på arbejde, arrangementer i Politikens Hus på dagen, en hurtig rundspørge, intranettet osv...

= Ledelsen i Politikens Hus behøver hverken at have læst Per Helge Sørensens bog Spin, hvor en lignende episode opklares, eller gå i biffen for at lære af detektiveksperterne fra The Bourne Ultimatum: Det er manglende vilje og ubehageligt fedtspil, der er problemet!

Netop i den mediekontekst du opridser, Lone - er det endnu mere usmageligt og dobbeltmoralsk.

René 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:07

Mon det er Jyllandsposten, som har fået lov at betale prisen for at ansætte så mange venstreorienterede journalister på deres avis og for at forsøge at få dem til at skrive mere højreorienteret? Måske har en af dem bare fået nok, kunne ikke klare assimilerings-presset og endte som en radikaliseret? Zip it!

Spøg til side - Lone, jeg vil gætte på at det er svært at gøre en stor historie ud af det da ingen kan bevise at det ikke er en enlig galnings handling vi taler om - ikke en redaktionel beslutning. Det kunne vel også være en udefrakommende, som på den ene eller den anden måde havde sneget sig ind omkring deres netværk? 

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 12:22

Jeg tror såmænd ikke, at det er den store mediestorm, Lone er ude efter til at begynde med (måske senere hvis skrækscenariet viser sig at stemme overens med virkeligheden, og det rent faktisk var bevidst provokation fra en politikenskribent) men i det mindste en indsats fra ledelsens side - idet der alt andet lige må være en rimelig chance for at finde frem til den (u)ansvarlige.

René 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:28

Det giver selvfølgelig god mening. Aner ikke hvor let eller svært den slags undersøgelse og opklaring er.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 12:52

Lone S. Hansen:
Hvadend man er for eller imod et nyt ungdomshus, så burde vi alle sammen på trods af vores forskellige holdninger, være forarget over en bred kam over denne indblanden og voldelige opfordring fra et dansk nyhedsmedie. (Politikens Hus er ikke kun Politiken, men også 24 timer, Jyllands-Posten og Ekstra Bladet)-

Hej Lone. 

Hmmm.. Det kan godt være at jeg er himmelråbende naiv, men jeg tror sq ikke denne her er placeret for at piske en stemning op (af Politikens Hus). 

Indtil videre er der jo heller ikke nogen (aviser) der har reageret. Jeg tror der sidder en enlig højreorienteret piccoline eller praktikant et eller andet sted, der gerne vil rode lidt med de ræverøde gutter og gutinder på ru.dk. Mon ikke tilsvarende sker på andre lettere fundementalistiske foreningers webfora?

Jacob 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 13:40
Hvilke motiver vedkommende har haft, til at skrive hvad der blev skrevet, er for mig underordnet.
Og om det er en journalist, en designer eller en praktikant er også fuldstændig irrellevant (til trods for, at historien bliver værre, hvis det er en journalist der eksempelvis var med ude og dække G13). Når du er ansat i en virksomhed, repræsenterer du den virksomhed. Både når du eksempevis er til møder med kunder eller når du skriver noget fra virksomhedens netværk og computere - endda i arbejdstiden.

Når en ansat i et pressehus, opfordrer til vold mod politiet, så burde der være en eller anden form for public outcry - gør der ikke?
Er en undskyldning fra Politikens Hus virkelig for meget at forlange?

PS:
Inden en-eller-anden-der-kender-mig kommer med en sarkastisk kommentar hertil, så lad mig da endelig indrømme at jeg også engang har røvprovokeret én jeg havde en beef med, fra min arbejdsplads' netværk og fik ørene i så gevaldigt i maskinen. Det var ikke klogt, det var ikke elegant og det var helt vildt unfair overfor mine arbedsgivere at gøre det via deres netværk.

Forskellen er, at jeg generede én navngiven person, fordi jeg havde en personlig bøf med vedkommende - jeg opfordrede ligesom den ansatte i Politikens Hus ikke til vold mod nogen som helst og jeg forsøgte ikke at kaste et grimt og voldeligt lys på en begivenhed, jeg skulle forestille at rapportere upartisk fra.
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 13:54
.. og med hensyn til, hvor svært det er at finde vedkommende, så har de jo for fanden en firewall eller proxy der logger alle sessions. De ved præcis hvad tid det blev skrevet og ved præcis hvilken eksterne IP der var i brug- så kan de bare tjekke, hvillken interne IP det kom fra og dermed i det mindste finde compueren det kom fra - men ikke engang computeren hævder de at kunne spore.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:49

Thorborgs Vidner:

Lone S. Hansen:

Hej Lone. 

Hmmm.. Det kan godt være at jeg er himmelråbende naiv, men jeg tror sq ikke denne her er placeret for at piske en stemning op (af Politikens Hus). 

Indtil videre er der jo heller ikke nogen (aviser) der har reageret. Jeg tror der sidder en enlig højreorienteret piccoline eller praktikant et eller andet sted, der gerne vil rode lidt med de ræverøde gutter og gutinder på ru.dk. Mon ikke tilsvarende sker på andre lettere fundementalistiske foreningers webfora?

Jacob 

Vær sikker på at aviser aldrig sviner aviser til. De har deres egen lille klamme kollega-ting kørende, hvor man er pæn over for hinanden. For man er jo ikke ren selv og hvad kan det så ikke betyde for den presse de selv ville få, hvis de fortalte sandheden om hinanden...

Så uanset hvor meget et dansk dagblad kvajer sig, så får det aldrig PR konsekvenser, de har valgt at frede hinanden..

Dbh Martin
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 14:26

Dem her gider skrive om det: http://www.180grader.dk/nyheder/Politiken-ansat_opfordrer_til_autonom-vold.php

- men de udkommer heller ikke på papir.

- og jeg tror ikke en meter på at de ikke kan spore computeren. Det kan alle de andre aviser jeg har set indefra. En sur sveder må man sige.

Minder mig iøvrigt om en Belgisk film: Mand bider hund; hvor dokumentarfolkene bliver medskyldige i en herlig bizar historie.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)