Jeg skal afvikle mit holdingselskab, og vil i den forbindelse høre om der er nogen der er interesseret i at købe det. Dermed sparer i selv omkostningerne ved at oprette et. I skal naturligvis bare have 125.000 kr.:-)
Problemet med at overtage et holding selskab er jo, at der kan være ukendte fordringer. Ikke at der er det i dette tilfælde, men det er kan hurtigt blive dyrer end at skulle betale 5 - 7.000 for at stifte et nyt, som er helt rent.
Uanset hvad regnskabet måtte vise, kan der ligge "glemte" regninger som ikke er bogført.
Jeg ville foretrække at stifte et nyt.
Du kunne jo lade det ligge indtil du eventuelt skal bruge det igen.
100% enig, medmindre det er et fuldstændig jomfrueligt selskab. Dvs. at indeståendet aldrig har været rørt og der ikke har været aktivitet i selskabet. Personligt ville jeg måske nok bare beholde selskabet og bruge det til lidt aktieinvesteringer m.v.
Enig med Bent, der er ingen grund til at sælge og så stå og have behov for et selskab senere.
Skulle du ønske at likvidere selskabet er der 2 metoder, 1. en sædvanlig likvidation, hvor eventuelle kreditorkrav afskæres efter en procedure, der indebærer offentliggørelse hos e og s af at selskabet er trådt i likvidation eller 2. det relativt nye værktøj-betalingserklæring-hvor man enkelt og ved en erklæring kan få opløst et selskab, men hvor "modydelsen" er at anpartshaverne hæfter for eventualkrav. Sidstnævnte løsning skal derfor kun anvendes som tommelfingerregel i selskaber, hvor alt kan overskues.