Hejsa, jeg har det seneste stykke tid drevet en hobby virksomhed, det hele startede sådan lidt tilfældigt. Og jeg har derfor ikke fået lavet kvitt. eller andet regnskab på alt hvad jeg tjente i starten de første 5-10000kr. Nu bruger jeg Dinero og bogføre alt uden moms men på mit cpr nummer. Mit spørgsmål går på, hvad gør jeg ved de først tjente penge, jeg har skrevet dem med i mit regnskab i og med de er overført til min "hobby konto" Skal man nødvendigvis kunne se på bankudtog at faktura 1 høre sammen med faktura 1 på dinero eller er det lige gyldigt hvad der står på bank udtog bare pengene stemmer overens med dinero regnskabet? Har en forventning om at jeg starter med CVR. nummer om en lille måneds tid og tænker her at få en revisor eller bogholder til at hjælpe i gang med dette, da der jo vel også skal regnes moms tilbage på samlet beløb etc? hvilket jeg heller ikke ved hvordan man gør i Dinero når man først har bogført uden moms. men indtil da håber jeg i kan svare på ovenstående, tak på forhånd. |
Jeg kender ikke så meget til Dinero , må jeg nok erkende - men jeg vil tro at når du skal starte dit cvr nr. så vil jeg helt klart anbefale at have en revisor, ved stiftelse af cvr - han vil kunne komme med gode råd om hvilken type det skal være Aps, enkeltmands, IVS , I/S - derfor vil jeg anbefale at logge på en af de sider hvor du kan ligge din opgave og derefter modtage tilbud
www.alego.dk - www.revisor-pris.dk - www.agera.dk - www.juf.dk