Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms Kina

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved der er mange tråde om emnet og har læst mange af dem, men tænkte jeg vil høre alligevel for at være 100 % sikker.

Jeg skal til at starte en lille webshop, som både skal sælge B2C, men hovedsageligt B2B.

Lad os antage, at den første bestilling i Kina koster 10.000 kr. og der ikke er told på produktet. Hvordan indskriver jeg det korrekt i regnskabet og hvordan gøres det korrekt i forhold til videresalg til B2C og hovedsageligt B2B.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:50

Købet bogføres på konto for varekøb fra uden for EU og momsmæssigt er det 25% af totalværdien i importmoms under salgsmoms og samme under købsmoms som vist her hvis du ser skemaet for indkøb fra uden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Du skal huske du skal være importregistreret som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

Dit salg skal du altid lægge moms på uanset til btc eller btb

Brug et regnskabsprogram f.eks er www.dinero.dk gratis op til 1 mio i oms

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 12
Skrevet kl. 14:59

Tak for svar John.

Bare for at være sikker.

10.000 bogføres under "Varekøb uden for EU" når jeg modtager varerne. Desuden bogføres 2500 (25 %) i henholdsvis salgsmoms og købsmoms? Hvad er forskellen på salgs, købs og importmoms?

Ved du om Dinero kan alle disse ting automatisk når jeg taster ind i "Varekøb uden for EU"

Tilmeldt 22. May 12
Skrevet kl. 15:17

Har lige oprettet en prøve at Dinero. Her kan jeg ikke få lov at gøre noget med "Varekøb Verden" - Nogen der kan hjælpe? Og hvordan med fragt, skal det for sig eller sammen med ?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 17:00

mabru:

Har lige oprettet en prøve at Dinero. Her kan jeg ikke få lov at gøre noget med "Varekøb Verden" - Nogen der kan hjælpe? Og hvordan med fragt, skal det for sig eller sammen med ?

Hej Hej.

Prøv at tjekke denne guide - og se om den hjælper dig.

Fragten slår du bare sammen med, da der ingen moms er her på alligevel :)

https://dinero.dk/support/guides/udenlandsk-moms/

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 22. May 12
Skrevet kl. 18:08

Tak Rasmus.

Så når varen koster 10.000 og fragten 5.000, så slår jeg bare en faktura ind på 15.000? Og så styrer Dinero det hele med moms? Jeg er nemlig ikke helt med på hvordan jeg skal oprette det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31

mabru:
10.000 bogføres under "Varekøb uden for EU" når jeg modtager varerne. Desuden bogføres 2500 (25 %) i henholdsvis salgsmoms og købsmoms? Hvad er forskellen på salgs, købs og importmoms?

Ved du om Dinero kan alle disse ting automatisk når jeg taster ind i "Varekøb uden for EU"
jep det gør den, men jeg synes nu du skal sætte dig lidt ind hvad moms er når du spørger hvad forskel er på salgs og købs moms og importmoms. Det virker sikkert svært men er det ikke og uden basis viden om moms og skat får du bøvl med din virksomhed. Denne her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html  er skrevet for begyndere og gennemgår meget enkelt moms - indberetning af det og skat som man skal ha orden på i sin virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:49

Rasmus Theilsø Madsen:

Hej Hej.

Prøv at tjekke denne guide - og se om den hjælper dig.

Fragten slår du bare sammen med, da der ingen moms er her på alligevel :)

https://dinero.dk/support/guides/udenlandsk-moms/

De bedste hilsner

Rasmus

Der er i mange tilfælde moms på den danske del af fragtregningen :-) 

Tilmeldt 22. May 12
Skrevet kl. 20:40

Jeg er med på reglerne omkring moms men når jeg køber i Kina er jeg ikke 100 på hvad der skal bogføres hvor :/

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:56

mabru:

Jeg er med på reglerne omkring moms men når jeg køber i Kina er jeg ikke 100 på hvad der skal bogføres hvor :/

Hej Mabru

Har du læst hele guiden ? 

Du skal enten bruge kontoen under variable omkostninger - 2150/2200 hvis det er fra kina

Ellers opret en ny konto med verden som moms kode

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)