Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hovedopgave - hjælp! InDesign

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :) ! 

Jeg er i gang med min hovedopgave på multimediedesigner uddannelsen. Her skal jeg lave et online magasin, som jeg laver i InDesign. Magasinet skal blot passe til en tablet og smartphone, derfor vælger jeg at uploade den som pdf, da det passer godt til disse enheder. 

Men! Hvordan får jeg min pdf fil til at have siderne "ved siden af hinanden" og ikke under hinanden som den automatisk opstiller i InDesign. Forestiller mig at man kan sætte siderne ved siden af hinanden så man nemt kan "swipe til siden for at komme videre til næste side i magasinet. 

Er der nogen som ved hvordan og om det kan lade sig gøre? :)

Vh. Julia 

Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:04

Når du laver dit InDesign-dokumentet skal du vælge vis du vil ha siderne som singles or spreads. Når du sedan laver pdfen skal du igen vælge vis du vil få dem exporterede som singles eller spreads.

Vis du allereden lavet InDesign-dokumentet kan du gå ind i arkiv/dokumentinstællninger och kryssa i "visa uppslag".

(Hober dette hjælper, jeg ved desværre ikke hvad det heder på dansk då jeg selv er svensk!)

Mvh Lina

Tilmeldt 6. Dec 12
Skrevet kl. 10:29

Hej Lina 

Tak for dit svar :) 

Jeg kan ikke helt få det til at fungere stadig.. Siderne er under hinanden, også når jeg eksportere den til pdf. 

Altså siderne står som her:

Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:55

Jeg går ud fra at dit dokument er lavet i opslag?

Hvis ja, så afkrydser du i boksen opslag når du eksporterer din pdf-fil.

Tilmeldt 6. Dec 12
Skrevet kl. 11:58

Jeg er måske en smule blank, men er det 'pages' du mener? 

Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:01

Den ligner ikke helt den version jeg har, men ja, kryds af ved spreads.

Men det kræver at selve dokumentet er lavet i opslag/spreads, altså med siderne ved siden af hinanden; 2-3, 4-5, 5-6 osv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)