Jeg står med en nyopstartet webshop, som jeg hele tiden prøver at forbedre. Jeg er så småt ved at forstå brugen af de forskellige værktøjer som analytics, adwords og webmaster tool. Men mit problem er at mit webmaster tool siger at den ikke kan få adgang til min robots.txt, og derfor undlader at indexe min side, hvilket jeg ikke forstår. Eftersom den tydeligvis er tilgængelig på: www.badasswheels.dk/robots.txt
Jeg har haft skrevet til mit hosting selvskab og spurgt dem ad, hvorefter jeg har prøvet at rette i filen for at se om der sker ændringer, hvilket der gør. Der er også blevet rettet i en .htaccess fil, for om det skulle gøre nogen forskel. Men indtil videre siger webmaster tools stadig at robots.txt filen ikke er tilgængelig.
Det skal lige siges at jeg arbejder i Wordpress, og jeg har søgt overalt på nettet efter et svar om hvorfor google ikke kan få adgang til min robots fil, men uden at finde svar.
Er der nogen der har en idé om hvad det kan være skyld i problemet?
Jeg har installeret dette plugin, men skal jeg gøre noget for at opdatere min hjemmeside for google? For deres søgemaskiner løber jo tydeligvis ikke igennem mine sider når de ikke kan få adgang til robots.txt