Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vare sendt "forkert" hvis problem er det?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

jeg står i den situation at en kunde har købt en mobil til 1600 kr. ved mig og af en eller anden grund har han 2 brugere på min side... en med hans gamle adresse og en med hans nye...

han har så bestilt fra den gamle profil og jeg har sendt mobilen til ham som brev til den adresse der står på ordren.. altså hans gamle adresse.

mobilen er så ikke dukket op på hans nye adresse...

jeg ved ikke endnu hvornår han præcist har skiftet adresse ej heller om han har mulighed for at få fat i den fra den gamle adresse...

men hvis vi siger at han ikke har mulighed for at få fat i den fra den gamle adresse og han har skiftet adresse før jeg sendte til ham...

hvis problem er det så?

jeg er lidt træt af at skulle smide 1600 kr. efter det her for jeg tvivler på jeg har gjort noget forkert... men det er rart lige at vide om det er mit problem....

mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simpelt. - Hvis ikke du kan bevise at han har modtaget telefonen, så er det dit problem!

Og har du sendt som brev kan du ikke det.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 23:14

Carsten Kvist:

Simpelt. - Hvis ikke du kan bevise at han har modtaget telefonen, så er det dit problem!

Og har du sendt som brev kan du ikke det.

Er du helt sikker på det?

Nu står der at han har flere brugere på siden. Hvis det er ham selv, der har oprettet dem er det så butikkens problem?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:14

Jeg vil, helt overordnet, tro, at det er købers ansvar i denne situation. Køber har jo givet urigtige oplysninger, hvilket har ført til tabet. Da du har sendt det som brev, ved du i princippet heller ikke (ingen track&trace) om brevet er blevet omledt til købers nye adresse og evt. prøver at begå svindel (måske derfor de to brugere??). 

Men hånden på hjertet. Hvorfor faen benytter du dig af brevpost, når det handler om varer til 1600 kr??? Så bid dog de ekstra penge i dig og få både track&trace, samt forsikring på pakken. Hvis du ikke har nogen aftale med noget pakkefirma/posten, og af praktiske årsager ikke ønsker dig, så kan du jo enten bruge PostDanmarks online pakkelabel (http://www.postdanmark.dk/da/Privat/K%C3%B8b%20online/pakkeporto-online/Sider/kob-pakkeporto-online.aspx), via GLS pakkeshop (https://gls-group.eu/DK/da/lejlighedsvise-forsendelser/pakke-shops) eller, som jeg er stor fan af, SwipBox (http://www.swipbox.com/swipbox/swipbox/about_us) - så vil du jo langt hen af vejen, undgå den slags trælse oplevelser :)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men... Sælger skal kunne bevise at der er leveret en vare på den adresse køberen har bestemt. Kan han det?

Hvis den så faktisk ikke KAN afleveres på den adresse, så kommer den jo tilbage.

Vi er helt enige i, at det at sende som brev er hul i hovedet. - Men reglerne er simple. Sælger skal kunne bevise en levering! - Køber kan dog 'holdes hen' med at den er blevet væk, og posten skal spore den, men kun i rimelig tid. Mener det er 10 arbejdsdage hos post danmark.

Så altså, bevis du har leveret til den adresse køber har valgt, og du er 'off the hook'.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:23

Forresten. Hvordan har køber betalt?

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:24

køber har betalt med viabill... 14 dages kredit hvor han skulle bruge nem id for at blive godkendt....

ang. hvorfor jeg sender som jeg gør... det kan vi altid tage i et andet emne:)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:26

Altimobiler.dk:

køber har betalt med viabill... 14 dages kredit hvor han skulle bruge nem id for at blive godkendt....

OK.

Når han nu nægter at betale om 14 dage. - Så tror jeg viabill vil kræve noget bevis fra dig. - Og det har du jo ikke. - Men se i Viabills betingelser.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Altimobiler.dk:

Det skal du såmænd være velkommen til, men det er jo i sidste ende kun et problem for dig selv, at du sender den på den valgte måde :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Altimobiler.dk:

Du har vel læst viabills betingelser? Hvis jeg kender dem rigtigt, så står der, at afsender, DIG, skal kunne dokumenterer leveringen. Hvis dette ik er muligt, kan køber gøre indsigelse. Der er standard regler ved fjernhandel...

Så selvom det er en forkert adresse, hænger du på den...

Og varer for 1600 kr som brev, det lyder tåbeligt i mine øre... Faktisk vil jeg passe ekstra på i den kommende tid, at du ik bliver udsat for fraud, nu du åbenlyst fortæller, hvor let det er at få varer leveret uden dokumentation, for derefter at gøre indsigelse...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)