Jeg står i en situation, hvor jeg nemt skal modtage betalinger fra VISA-kort og mastercard i Danmark til at starte med. Kort tid efter kommer Tyskland på. Vi har ingen interesse i selve dankortet, da det er 99% B2B kunder.
Derfor:
- Bør vi undgå NETS? Og i så fald, hvem bør vi så gå efter? - Hvis vi vælger NETS, er der ikke noget med de har nærmest urimelige krav til processen når man ønsker mastercard? - Hvilken betalingsprocessor bør vi bruge? Jeg havde overvejet ePay, men er usikker på om det er brugbart udenfor Danmarks grænser?
Start evt. med at læse på min side på forskellen mellem en indløser (Nets) og en betalingsgateway (f.eks. epay og quickpay) på startwebbutik.dk under blog om prestashop. Den giver en generel oversigt som sagtens kan bruges uafhængigt af PrestaShop. Ville indsætte linket, men kan ikke lige hitte ud af copy paste på tablet :-(
Payone.de er ret lette at få en aftale med, hvis man har alle papire iorden...
Mange tak for linket. Hurtigt spørgsmål:
- Fungerer de i Europa, og dermed også Danmark? - Jeg kan se at NETS har 3.5%+ i charge for udenlandske VISA/mastercard, det er vel ikke tilfældet her?
Det er rigtig fedt du lige ville bruge tid på at hjælpe - det er en stor hjælp.
Payone.de er ret lette at få en aftale med, hvis man har alle papire iorden...
Mange tak for linket. Hurtigt spørgsmål:
- Fungerer de i Europa, og dermed også Danmark? - Jeg kan se at NETS har 3.5%+ i charge for udenlandske VISA/mastercard, det er vel ikke tilfældet her?
Det er rigtig fedt du lige ville bruge tid på at hjælpe - det er en stor hjælp.
Ja jeg benytter dem på Customfit.eu og Cosmos-Co.eu, hvor begge shops sælger i hele EU inkl DK, men hvor Customfit også sælger world wide...
Jeg mener, at deres priser er 2,5-3% for Visa og Mastercard. Men du må ik lige hænge mig op på det. Det er ihvertfald ik 3,5%, det ved jeg... Det er max 3%!