Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tror faktisk først nu jeg helt forstå skat af fri telefon i den "nye" rubrik 462

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo relativt nyt, at man som personlig virksomheds ejer i udvidet selvangivelse skal angive skat af fri telefon med 2.600 kr i rubrik 462. Denne rubrik er blot en virksomhedsoplysning og medfører som jeg ser det ikke i sig selv at man bliver beskattet af fri telefon. Man skal derfor - ud over at opgive de 2.600 kr i udvidet selvangivelse rubrik 462 OGSÅ tilægge 2.600 kr for helår fri telefon til virksomhedens skatteregnskab for udgift til fri telefon - så ledes at virksomhedens udgift til fri telefon reduceres med disse 2.600 kr (og ved regulering kan den blive positiv)

Mere her:

I dette linkhttp://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2112242 

står f.eks. 

Fri telefon

Har du fri telefon til rådighed hele året, skal du skrive 2.600 kroner i rubrik 462 på din selvangivelse i TastSelv (2.500 kroner for 2013 ).

I din virksomheds skatteregnskab skal du trække 2.600 kroner fra telefonudgiften (2.500 kroner for 2013)

Man skal altså både skrive de 2.600 i egen selvangivelse rubrik 462 OG skatteregulere udgiften så fri telefon skattemæssigt bliver 2.600 kr mindre end den faktiske

Er nogen klogere, så kom igen - tidl skulle man vel selv tage telefonen til indtægt men nu er det så over virksomhedsoplysninger uden skatteeffekt og så via regnskabet

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)