Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Microlån med vækstkaution?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Brozek Consulting Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er i den spæde opstart af egen virksomhed med egen import og salg direkte til forbruger, og er i den forbindelse stødt på et kapital behov i mindre grad, vi snakker 40-50.000.

Som så mange andre boligejere i dagens Danmark, er jeg teknisk insolvent, og i den forbindelse er der intet hul igennem til banken.

Så var det jeg faldt over microlån med vækstkaution, og jeg tænkte hvorfor en bank kan sige nej til at lave en kassekredit på ex. 40.000, hvor jeg stiller 10.000 som sikkerhed på en lukket konto, og sikkerheden for de resterende 75% kommer fra garanti ordningen? Det burde jo give banken sikkerhed for 100% af kassekreditten, en kassekredit som muligvis ikke engang vil blive kørt i bund...

Sidder der andre Amino'er der har erfaringer med denne ordning og evt. kan fortælle mig hvorfor min ide ikke kan lade sig gøre? Det kan ikke være på baggrund af at banken ikke tror på forretningsplanen, for den har de ikke engang gidet kigge igennem. Og der er allerede omsætning og overskud i virksomheden samt et varelager der uden problemer vil kunne realiseres til indkøbspris og så vil koste langt under hvad lignende produkter koster (hvis man skulle komme i likviditets problemer), men det ville jo være tåbeligt at sælge varer uden profit for at rejse penge til næste import. Er jeg bare uheldig at have en rådgiver der bremser mig, og bør jeg søge andre banker istedet? 

Paganic 

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Fra  www.festfest.dk Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Paganic,

Først og fremmest forstår jeg din frustration.

Hvis du er teknisk insolvent, kan jeg imidlertid godt forstå at banken på nuværende tidspunkt ikke ønsker at udvide deres engagement med dig. 

Det er jo sådan, at selvom de har en "sikkerhed" ja så er sikkerheden jo aldrig mere værd end man kan nægte at betale, som så føres videre til RKI, inkasso mv. Den bedste ide, som jeg ser det ville være at høvle noget gæld af dit boliglån, således at ejerpantebrevet kan få værdi igen. Og her igennem stillet pant i din bolig. 

Jeg tror ikke at du får banken til at tilbyde dig yderligere kredit, hvis den eneste sikkerhed de har er vækstkaution. 

Vh. Jeppe.

Jeppe Juul Søes

info@festfest.dk

www.festfest.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)