Hej Amino'er! Jeg har et spørgsmål omkring at få tilladelse til at sælge mærkevare. Jeg vil rigtig gerne begynder at sælge tøj, bla. mærket Quiksilver (Det er ikke så udbredt herhjemme, hvad jeg ved, dog laver de mega fedt tøj) Jeg sendte dem en mail, hvori jeg spurgte om der var en lovgivning om at sælge mærkevarer på nettet. Men det viste sig at han ikke helt præcist viste det. Nå, men så ville jeg lige spørge herinde; Hvis jeg køber fx. et par Rayban solbriller, må jeg så gerne bare ligge den op på min shop for den pris jeg selv bestemmer? Håber i vil svarer! Vh. Oliver |
Du kan sælge alle varer til den pris du ønsker. Det er ulovligt hvis en producent forlanger du tager en bestemt pris.
Du skal dog være opmærksom på at mange distributører / producenter er tilbageholde med at levere til for mange uden fysisk butik, som vil sælge alene fra webshop. Det kan derfor være svært at bleve forhandler af mærkevarer.
Hvis du importerer / køber dine varer fra lande uden for EU, er det dit ansvar det ikke er kopivarer, hvilke er ulovlige at sælge.
Du kan læse en masse om start af virksomhed m.m. på: