Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af mærkevarer på nettet..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Coolclub.dk Skrevet kl. 05:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har et spørgsmål omkring at få tilladelse til at sælge mærkevare.

Jeg vil rigtig gerne begynder at sælge tøj, bla. mærket Quiksilver (Det er ikke så udbredt herhjemme, hvad jeg ved, dog laver de mega fedt tøj) Jeg sendte dem en mail, hvori jeg spurgte om der var en lovgivning om at sælge mærkevarer på nettet. Men det viste sig at han ikke helt præcist viste det.

Nå, men så ville jeg lige spørge herinde; 

Hvis jeg køber fx. et par Rayban solbriller, må jeg så gerne bare ligge den op på min shop for den pris jeg selv bestemmer?
Eller skal man spørge om lov, og evt. registreres et sted i deres system og blive godkendt?

Håber i vil svarer!

Vh. Oliver
coolclub.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sælge alle varer til den pris du ønsker. Det er ulovligt hvis en producent forlanger du tager en bestemt pris.

Du skal dog være opmærksom på at mange distributører / producenter er tilbageholde med at levere til for mange uden fysisk butik, som vil sælge alene fra webshop. Det kan derfor være svært at bleve forhandler af mærkevarer.

Hvis du importerer / køber dine varer fra lande uden for EU, er det dit ansvar det ikke er kopivarer, hvilke er ulovlige at sælge.

Du kan læse en masse om start af virksomhed m.m. på:

http://startvaekst.dk/ 

http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:04

Til Karstens glimrende svar er det værd at tilføje, at du IKKE må købe dit tøj udenfor EU, hvis du vil sælge det på din shop. Køber du det udenfor EU, skal du have tilladelse fra Quicksilver til at sælge det i EU, og det sker nærmest aldrig...

Så varerne skal være originale, og de skal være fra EU... Ellers er der frit slag.

Dog er der ik mange restpartier i EU af Quicksilver, så det vil nok være lettest for dig, hvis du køber varerne direkte fra mærket, ellers kan det blive svært at opstøve et seriøst udvalg...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)