Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ift. køb af kamera over afskrivningsgrænsen, og kommende skatafregning.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt of topic.. og alligevel:  Jeg synes måske du skulle klappe hesten et par tusind kr. mere og undlade at bruge penge som slet ikke tilhører dig.  Du skriver at du har 22000 kr. på kontoen, hvoraf de 4000 kr. faktisk er moms der skal afregnes.  Om du skal betale skat eller ej, så vil du med købet af kameraet bringe dig i en situation hvor du har nærmest kr. 0 likviditet.  = intet at gøre med hvis en uventet siituation opstår, uforudsete udgifter.  Desuden har du intet at betale skatten med hvis du efter købet af en eller anden årsag ( f.eks. sygdom, ulykke) ikke komme til at tjene flere penge...  Men ok, hvis man ikke gambler så vinder man heller aldrig ;-)

 

R

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis hun køber det omtalte kamera så udligner købsmomsen hendes salgsmoms (hun får en negativ moms på 200 kr), så man kan ikke rigtigt sige at hun bruger penge som hun skylder.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er fluekn***** det her.  Jeg tror du er klar over hvad det var jeg mente.  Uanset om hun skaber et momsfradrag ved at foretage et indkøb der er så stort at momsen heraf kan udligne det hun stod til at skulle aflevere i moms, så skal der stadig betales skat.  Min løftede pegefinger var til alle de nystartede der tænker i samme baner;  "Hey, vi skal aflevere moms, lad os skynde os at købe ind således vi slipper for at betale moms".  Og pludselig er kassen tom. ;-)

 

Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, jeg kan godt se hvad i mener, men jeg står også bare i den situation, at får jeg ikke købt et kamera, så kan jeg jo slet ikke tjene nogen penge. Men jeg VED at jeg kommer til at tjene minimum 9000 mere i løbet af de næste par måneder. 

Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

(da mit tidligere kamera, der var privat ejet er blevet stjålet)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal man da anskaffe de driftsmidler, der er nødvendige for at kunne tjene penge.

Vi kender jo heller intet til Louises private økonomi. Fordi hun bruger alle de penge, der står på hendes (firma)konto, betyder det jo ikke nødvendigvis, at hun ikke har andre midler at bruge af.

Da vi startede havde vi et ret godt indestående på vores privatkonto for det tilfælde, at der ikke kom indtægter af betydning det første år. Desuden havde et familiemedlem generøst stillet en buffer på 50.000 til rådighed. Det hjalp os meget i opbygningsfasen.

Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, altså jeg vil mene, at skulle jeg så alligevel ende med at skylde 10.000 i skat +/- så har jeg også selv noget buffer, samt en familie der gerne stiller til rådighed. Så jeg tror det er en gamble jeg bliver nødt til at tage. Og tak Birte. 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)