Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ift. køb af kamera over afskrivningsgrænsen, og kommende skatafregning.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg skal købe nyt kamera, og vil gerne gøre dette igennem mit firma, da jeg ikke bruger kamera til andet end firma opgaver. Kameraet koster 21000 inkl moms.

Jeg har ca. 22.000 på min firmakonto, hvoraf de 4000 er salgsmoms.

Betyder dette så for mit regnskab at;

4000 salgsmoms - 4200 købsmoms = 200kr + på momskontoen (Altså, at jeg ikke skal betale noget)

Jeg har pt tjent 15300 der skal betales skat af = 3366 (der skal afregnes til september) Betyder det, med reglerne for afskrivning, at min skat kommer til at blive 3366-(25% afskrivning af kameraet:)4200=ikke noget jeg skylder skat?

Jeg beklager hvis det er rodet skrevet, og hvis tallene ikke helt er præcise, det er mere for at give mig et overblik over om jeg gør det rigtige, eller om jeg bliver bonget af skat :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34

Skatten skal beregnes på baggrund af 15300 minus afskrivning på 4200 = 11100. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39

Louise Koustrup:
Jeg har pt tjent 15300 der skal betales skat af = 3366 (der skal afregnes til september)

helt enig med Henrik - skat beregnes ved dit resultat på 15300 minus afskrivning 4200 = 11.100 og så alt andet lig 44% skat =4.884 at betale forudsat der ikke er andet - men hvor skal den afregnes til September (sikkert god forklaring jeg er bare ikke med hvis det er fortjeneste lige nu og kamerakøb lige nu)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 14
Skrevet kl. 22:42

Dvs jeg skal betale 2.442 i skat? Det er heller ikke så slemt :)

Tilmeldt 16. Jan 14
Skrevet kl. 22:44

Skal jeg ikke kun betale 22% i skat, eller er der noget jeg har misset? 

Kan også være jeg har set forkert på hvornår jeg skal afregne skat, det er vel halvårligt, og jeg startede i februar, dvs august så? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Louise Koustrup:

Skal jeg ikke kun betale 22% i skat, eller er der noget jeg har misset? 

Kan også være jeg har set forkert på hvornår jeg skal afregne skat, det er vel halvårligt, og jeg startede i februar, dvs august så? 

du skal betale helt alm personskat hvis det er personlig virksomhed og det er hvis dit fradrag i øvrigt bruges til andet 44% inkl am bidrag

Nej skat er helårligt og opgives i udvidet selvangivelse, moms er i start kvartårligt og efter et par år (tror jeg det er) halvårligt normalt

Jeg synes du skal ofre en hjælp i form af en der hjælper med bogføring og regler og skaffe et regnskabsprogram som i det mindste styre dig lidt - for du kan ha masser af andre fejl kunne jeg frygte

Skat afholder ofte gratis kurser i de fleste områder - check med dem

vh John H

Tilmeldt 16. Jan 14
Skrevet kl. 22:59

Ja jeg er godt klar over at jeg skal ha' lidt hjælp til at kigge på det, men det kan jeg jo ikke få kl 23 nu, så derfor spørger jeg her, da jeg sidder og kigger på det nu :)

Så skat er KUN én gang om året, og moms kvartalsvis?
Og skatten skal jeg så kun betale via min udvidede selvangivelse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06

Louise Koustrup:
Så skat er KUN én gang om året, og moms kvartalsvis?
Og skatten skal jeg så kun betale via min udvidede selvangivelse?

du skal forskudsregistrere det du venter at tjene og kan ændre men ellers JA - Godt du i alle fald tager hjælp for du skal jo ikke komme i besvær

Tilmeldt 16. Jan 14
Skrevet kl. 23:11

Okay, det synes jeg faktisk ender med at gøre det mere forståeligt og overskueligt for mig.
Når året så er gået, og jeg har et evt overskud, hvis den så stemmer overens med hvad jeg har opgivet på min selvangivelse, så sker der vel ingenting - så har jeg betalt skat af mit forventede overskud i løbet af året?

Hvis den er for lavt sat, får jeg så 'bare' en skatte opkrævning i marts på det jeg mangler at betale?

Tilmeldt 16. Jan 14
Skrevet kl. 23:15

Men i forhold til mit købsspørgsmål, så er der vel ikke noget problem med skatten, hvis den barer kører over min person?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)