Hej Amino'er På forhånd Tak! |
Hi John,
Jeg er en udlandsdansker af Polsk afstamning, fast boende i Polen, og en forretningskonsulent med over 20 års erfaring i etablering af skandinaviske forretningsinteresser i Polen, samt erfaring i at starte nye virskomheder for mig selv, og for mine kunder. Sidst i 80’rne og i begyndelsen af 90’rne jeg har haft en konsulentvirksomhed i København „Bialogorski Business Consultants”, og mit eget program i Danmarks Erhvervsradio: „Østeuropa – Insider Information”. Siden 1993 jeg har administreret mit polske firma, som udover andre aktiviteter fortsat har beskæftiget sig me forretnings formidling af udenlandske interesser med polske virksomheder.
Derfor vil jeg foreslår dig at starte din virksomhed i Polen, partner med min polske kone som er en tøjdesigner, syteknolog, og en dygtig skrædder, samt en skrap produktions manager i tøjbranchen, med. 20 års erfaring.
I Polen findes der virkelig mange dygtige syersker som har mange års produktions erfaring af udenlandske order (insourcing), og som arbejder for den polske minimumløn 300 Euro per måned udbetalt, og som er forpligtet til at arbejde „overtime” med samme timeløn, hvis fabrikken har behov for det. Hvis du tilbudt de syersker lidt højere løn, kunne du får den bedste arbejdskraft tæt på Danmark. Polen er medlem af den Europæiske Felleskab, og du føler dig here som om du var i Danmark, bare din arbejdskraft er langt mere konkurrencedygtig. Der er en stor mængde af billige produktionslokaler, som kan lejes til at begynde produktionen, og skattemessigt Polen er langt mere konkurencedygtig sammenlignet med Danmark. Hvis du sætter din produktion a sportstojet i Polen, og sælger det i udlandet, behover du ikke at betale indkomstskat, men det vil sikkert forklare dig en af de storste regnskabsvirksomheder, for eksempel Ernst & Young (deres klienter slet ikke batale skat).
Hvis du laver din sportstøj produktionsvirksomhed i Polen sammen med min kone, du får min konsulentrådgivning gratis, i organisations- og opstartfasen.
Hvis du er interesseret, skriv venligst til mig på leszek@filmfactory.pl
Tak på forhånd,
Leszek