Som overskriften lyder så har jeg tænkt over om det nu også er klogt at henvende sig 100% til ét af kønnene i stedet for at henvende sig til begge?
Hvis vi f.eks snakker tøj.
Umiddelbart ville man jo tænkte at der var flest kunder i at henvende sig til begge køn, men hvis køberne kunne vælge, ville de vel for det meste vælge den webshop de mener passer bedst til netop dem?
Er det ikke det man gør når der sælges brudekjoler?
Men husk at der også findes voldsom dobbeltmoral på det område! Målretter du eksempelvis et produkt til "stærke, selvstændige" kvinder, er dette helt i orden! Målretter du omvendt produktet til "stærke, selvstændige" mænd, har du straks ligestillingsnævnet på halsen!
Det er altså noget vrøvl. Selvfølgelig må man markedsføre og positionere sit produkt i forhold til et enkelt køn uanset om det er mand eller kvinde. Det findes der tusindvis af eksempler på. Det du ikke må er at diskriminere mellem køn. Så en mand f.eks. får 20 kr. rabat og en kvinde ikke får, eller man kun vil sælge til det ene køn.
Mads du læser ikke mit indlæg, så den eneste der vrøvler er dig. Er du ikke enig, fair nok. Jeg har på intet tidspunkt talt om at diskriminere nogen, det er jeg forøvrigt stor modstander af. Det ligger dog i tiden, at mænd helst ses træde et skridt tilbage for kvinderne. Læs i enhver lokalavis og du vil læse indlæg om "stærke kvinder" og kvindeforeninger (hvilke foruden er diskriminering, hvis de ikke tillader mandlige medlemmer). Befri mig vel, hvis nogen lavede en mandeforening. Så ville vi få vor tids Nürnberg process.