Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra enkeltmandsvirksomhed til Iværksætterselskab?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, men vil gerne have et Iværksætterselskab, så jeg kan få et Anpartselskab på et tidspunkt.

Jeg har prøvet at søge om jeg bare kan lave min enkeltmandsvirksomhed om til et Iværksætterselskab, man kan ikke rigtigt finde noget om det.

Er der nogle som kan hjælpe med et link? Hvis man overhovedet kan går fra enkeltmand til Iværksætterselskab.

Det vil spare mig for at skulle lukke en virksomhed og starte en helt ny. Plus jeg skal have rykket alt med banken, og betale 200 for en ny konto til Iværksætterselskabet.

Håber i kan hjælpe

Tak på forhånd.

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40

man kan ikke gå fra personlig virksomhed til iværksætter selskab - kun evt til aps og selv det er ikke helt enkelt - men aldrig fra personligt til ivs så du skal ha nyt cvr nummer og du skal ha banken over til en erhvervskonto af hensyn til dit IVS -

Læs evt mere om IVS her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html  som kun kan nystiftes og kun kan kontant stiftes - måske værd at overveje om det er fordelene værd - men det kan kun du og nogle konkret rådgivere svare på

god vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Skrevet kl. 23:47

Tak det vil jeg læse på!

Har lige et spørgsmål til.

Jeg er 20 år, og har en ven på 15 som jeg skal starte noget med, da han er rimelig skrap til faget. Men kan han blive medejer når han er 15 år? Altså til et iværksætteriselskab? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57

han kan ikke være medstifter - det skal man være myndig for, men som jeg husker det er 15 netop grænsen for hvornår han må købe anparter i det af dig efter stiftelsen. Det må du lige dobbelt checke det med 15 men jeg er ret sikkert

Husk lige sådannne ting som lovpligtig arbejdsskadedeforsikring for jer begge så (også med i forrige link)- den skal man ha for aktiv ejer (og alle ansatte) ca 1200 kr for hver af jer (og evt omk. til lønstyring og regnskab som er lidt mere kompliceret for et selskab -  og husk at lave en god ejer aftale, som regulerer alt lige fra starten http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John h

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Skrevet kl. 00:31

Okay tak for det, jeg vil kigge på det :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:43

En 15 årig må i princippet kun selv købe værdipapirer af penge som han selv har tjent ved eget arbejde efter han er fyldt 15 år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47

Henrik Koudahl:
En 15 årig må i princippet kun selv købe værdipapirer af penge som han selv har tjent ved eget arbejde efter han er fyldt 15 år.

Ville det omfatte penge han har fået af sine forældre (efter han var 15)?

Hvis hans forældre medvirker ved at de køber anparterne/værdipapirene for den 15 årige i dennes navn og for dennes penge (modtaget inden 15) så må de vel godt det uden nogen form for tilladelse og uden forældrene tager nogen risikoved det, - og lader papirene eje af den 15 årige?

(jeg købte da i alle fald værdipapirer for begge mine sønner fra i alle fald de var 15 - og de papirer blev indlagt i depot i banken tilhørene knægtene)?

venligst John H

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)