Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra fredericia
Tilmeldt 27. Apr 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Nulridser.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa! Jeg er ved at få min webshop på benene.

vil dog spørge om jeg skal få lavet en erhvervskonto og om jeg bare kan ringe til min bank og få det lavet?

Koster en erhvervskonto noget?

tænker bare jeg skal have lavet en erhvervskonto af 2 grunde.

1. nemmere at holde styr på regnskaber og indberetninger 2. hvis betalings aftale med evt. NETS gør krav på jeg har erhvervskonto til virksomheden.

Mvh. Jeppe Sparsø

Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 49
Fra  Firmatøj med logo Skrevet kl. 13:32

Først og fremmest vil jeg sige at det er en rigtig god ide at få lavet en erhvervskonto lige meget hvilken virksomhedstype man benytter. Det giver bl.a. de 2 fordele som du også selv nævner.

Det er forskelligt fra bank til bank om det koster noget. Hos Danske Bank mener jeg f.eks. det er gratis, hvis man også er privatkunde i banken. Prøv at ring til din private bank og hør hvad de kan tilbyde.

Firmatøj med logo - økologiske t-shirts og andet firmatøj med eget tryk

Fra fredericia
Tilmeldt 27. Apr 14
Fra  Nulridser.dk Skrevet kl. 14:01

Har nu Haft ringet til min bank. som jeg har en privat konto hos

Fortalte jeg sku have oprettet en erhvervskonto til min webshop som stiftes som enkeltmandsvirksomshed.

han siger så at der er mange forskellige erhvervskontoer der kan oprettes, forklare så den skal fungere som ind og udbetaling og at webshoppen jo får betaling af kunderne via betalingskort.

han fortæller så også at det koster 1400-1500 i gebyrer pr. år.

hvordan lyder det? og kan jeg evt. få afvide hvad jeg skal have oprettet erhvervskonto form når det er til webshop :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:13

Jeppe Hempel Sparsø:

Har nu Haft ringet til min bank. som jeg har en privat konto hos

Fortalte jeg sku have oprettet en erhvervskonto til min webshop som stiftes som enkeltmandsvirksomshed.

han siger så at der er mange forskellige erhvervskontoer der kan oprettes, forklare så den skal fungere som ind og udbetaling og at webshoppen jo får betaling af kunderne via betalingskort.

han fortæller så også at det koster 1400-1500 i gebyrer pr. år.

hvordan lyder det? og kan jeg evt. få afvide hvad jeg skal have oprettet erhvervskonto form når det er til webshop :-)

I min bank (Handelsbanken) koster det 200 kr om måneden. Jeg var dog så heldig at få det gratis. Jeg tror det er en fordel at gå ned i banken og møde en rådgiver. Jeg sagde bare dengang at jeg ville opstarte min egen virksomhed og han spurgte nysgerrigt ind til forskellige ting. Han fjernede gebyrerne uden jeg overhovedet spurgte, og sagde at det naturligvis ikke skulle koste noget, når jeg ikke var så stor. Jeg tror der er større sandsynlighed for at dette sker, hvis du møder op, selvom det selvfølgelig ikke er sikkert.

Fra København
Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 4
Fra  Salgskonsulenter ApS Skrevet kl. 14:27

Ved at det er gratis at oprette erhvervskonto hos Nordea Bank.

Held og Lykke Big Smile

Fra fredericia
Tilmeldt 27. Apr 14
Fra  Nulridser.dk Skrevet kl. 14:30

Så jeg bør bare sige jeg skal have det oprettet uden gebyr? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36

Overvej at oprette kontoen i en anden bank end der hvor du har dine private bankforretninger.

Det er så surt at evt ubetalt moms, eller andre problemer med erhvervskontoen går ud over dels din personlige økonomi, dels forholdet til din bank/bankrådgiver.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 17:10

Jeppe Hempel Sparsø:

Så jeg bør bare sige jeg skal have det oprettet uden gebyr? :-)

Det skader i hvert fald ikke at spørge. Jeg fik fjernet mine gebyrer i Handelsbanken, så det er muligt, men det kommer jo nok an på din situation og om bankrådgiveren er i godt humør. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37

Hvis folks erfaring med gratis er bare 1 år gammel kan du ikke bruge den til noget. Heller ikke hvis deres private forhold er anderledes end dine. Ex Nordea fordel + gratis men ikke nødvendigvis helt basis kunder og sådan er det hele vejen rundt. D

Du kan da absolut sige du vil ha det gratis og se om den går, det er helt ufarligt, bare vær klar over, at det ikke er sikkert de accepterer det og at alle vore andres erfaring svarer lidt til du spørger om du kan løbe 100 meter på under 14 sek og en masse skriver at det kan DE sagtens. 

Det er helt enkelt meget individuelt - afhænger af din private økonomi - det du fortæller (budget måske) om din webshop - kender banken dig og meget andet + givet også noget forskelligt fra bank til bank og sågår fra filial til filial i samme bank

Nå du kan læse mere om dine overvejelser om erhvervskonto i dette OPDATEREDE LINK som vil gi dig helt ret i, at det er en fordel at ha regulær erhvervskonto - men også at du (nok med undtagelse af dit ønske om Nets (som jeg også sagtens forstå)) kan klare dig med at knytte cvr til samme personlige konto du idag har nemkonto på

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)