Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille webshop opstart - tips, tricks og gode råd indsamles

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere.

Hermed mit første indlæg herinde. Jeg er endt på denne side flere gange i mine søgninger ang. opstart af mindre virksomhed, og derfor må dette være det rette sted at søge råd til en evt. opstart af mindre webshop.
Jeg er velvidende om de mange mange andre indlæg der er at finde om emnet herinde, men jeg vil alligevel gerne stille mine egne spørgsmål også.

Som udgangspunkt er jeg studerende (bacheloruddannelse indenfor natur) og har et par sunde hobbyer som er en stor del af min hverdag og mig selv. Jeg har i løbet af det seneste ½år gået og samlet tanker, ideer og gåpåmod - men er stadig usikker på om dette er en vej jeg tør gå. Med det in mente at de fleste af jer blot vil sige: "Kom i gang!!" Wink

Webshoppen afslører jeg ikke hvad skal indeholde, men jeg har mulighed for at få produceret et par varer (uden patent) som er salgbare. Jeg har haft et parti inde af den ene varer og markedet virker OK - ikke voldsomt, men OK. De andre ting er hovedsageligt ting fra USA, hvor markedet for disse er store - og nok også større end i Danmark. Større ment på den måde at hobbyen er større, og dermed også salg.
Ang. hobbyvirksomhed og momsregisterring, da er jeg kommet frem til at hobbyvirksomhed er det ikke grundet webshoppen helst ikke skal køre med underskud. Samt momsregistrering tages der stilling til senere hen alt efter hvor mange varer jeg kan få i mit sortiment (læs: ingen producenter er kontaktet endnu ang. kontrakt).
Jeg har en revisor i baghånden som meget gerne vil hjælpe, og der kan jeg også trække gode råd fra. De råd jeg kan få fra jer herinde er mest for at høre hvad folk i samme branche har at sige - altså ting som min revisor måske ikke har helt så godt fat i. Samt vil jeg gerne være ham på forkant fra starten.
Desuden har jeg en kammerat som måske kan være behjælpelig med domæne samt webshoppen. Hvordan er det mht. afregning at en privat mand laver mig en webshop samt er operatør på denne? Jeg er på ingen måder kyndig på kode-området til hjemmesider.

Jeg er studerende og er det mindst 2 år endnu. Dermed er der lidt usikkerheder ang. indkomst, skat og alle de mange andre ting. Hvordan med bolig som lager, mig som eneste medarbejder, computer til rådighed, mobil til rådighed, kørsel, arbejde ved siden af etc.

Naturligvis er diverse "opstarts" sider læst, men jeg synes stadig der er en del uklarheder. Uklarheder som jeg håber I kan kaste en smule lys over i denne tråd.
Jeg har ikke uanede mængder af penge, men har en smule. Webshoppen er baseret på mine hobbyer, men må naturligvis også meget gerne give overskud.

Bemærk: jeg har ikke startet noget som helst endnu, men prøver blot at planlægge det for at undgå (for) mange unødige negative overraskelser.
Jeg takker mange gange på forhånd!
//Grejfreak.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:35

Hej.

Mit råd til dig ville være at starte det som en hobbyvirksomhed. Jeg ved godt at alle de veletablerede her inde vil råde dig til at " bare hop ud i det " Men har du lige tænkt over hvilke konsekvenser det vil have for dig hvis det går galt ?.

Start i det små og se om det kan bære. Hvis ikke kan du jo slippe ud af det igen og prøve noget andet. Det lidt svært at starte forfra med en kæmpe gæld.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 12:50

Hvis ikke økonomien er til at starte en fuld skala webshop op med dine produkter, så start med at prøv markedet for dem på: dba.dk, trendsales.dk, facebook og eBay. Se om dit produkt kan sælges (ram din målgruppe) hvis det ser fint ud har du også et par håndører til at smide efter en webshop med design. 

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 6. May 14
Skrevet kl. 13:31
Naturligvis har jeg tænkt på konsekvenserne, og netop også derfor vil jeg have styr på det meste inden igangsættelse.
Gæld er naturligvis ikke at foretrække.
Som også ovenover skrives, så har jeg netop forsøgt mig med en af varerne.
Som udgangspunkt er der ikke mange i Danmark som sælger det jeg vil sælge. Nogle af ringene bliver naturligvis solgt og her er markedet helt fint.
Salget af den afprøvede varer er fin og fortjenester kunne også blive rigtig fin selvom der er produkter der ligner.

Hvordan skal en hobbyvirksomhed adskille sig fra en std. webshop Michael? Og hvor mange midler menes der er tilstrækkeligt til en std. webshop?
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:52

Grejfreak:
Hvordan skal en hobbyvirksomhed adskille sig fra en std. webshop Michael? Og hvor mange midler menes der er tilstrækkeligt til en std. webshop?

Med hobbyvirksomhed, mener jeg at du selv kan bygge din webshop over et theme du finder. Og derved holde prisen på et absolut minimum i starten. Kan du ikke det, er der jo også muligheden at finde en der kan lave en billig webshop til dig. Du kan sagtens få noget fornuftigt til et par tusinde kroner.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 6. May 14
Skrevet kl. 13:57
Så i min situation vil du lave de få varer (3-5 varergrupper) og holde det der som en start?
Varergrupperne som jeg kan købe billigt (og få andre til at producere). Det er ikke varer jeg selv stykker sammen.
Dermed også sørge for en maks omsætning på 50.000kr.
Forholdet mellem hobbyvirksomhed og SKAT må også være betydelig nemmere end en virksomhed med cpr.nr.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)