Vi skal til at udvikle en web app og smart phone app - i den forbindelse blev vi anbefalet at udvikle med Sencha ExtJS, er der nogle af jer der har erfaringer med dette - gode som dårlige? www.sencha.com
Min programmør synes det lyder rigtig interessant, han har erfaring indenfor php, java, C#, eneste bekymring jeg har er deres $999 license vil begrænse os, samt når vi på sigt ønsker at hyre nye udviklere, så skal de også til at lære dette?
Jeg syntes at Sencha har et kanon produkt, men til smartphone app vil jeg nok hellere kigge på Xamarin hvis der skal udnyttes at han kan C#. Jeg vil ikke selv bruge noget web til en app da jeg føler at den mister lidt af native følelsen.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Enig i at vælge Xamarin - har kun hørt gode ting omkring det. Så vidt jeg kender Sencha er det mere til at "bygge et website" til forskellige platforme. Med det in mente ville jeg måske se på om det så er nødvendigt med en app til smartphone og ikke "bare" en "avanceret hjemmeside" optimeret til telefonen - så slipper du også for at lave en version til hver smartphone platform.
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Så umiddelbart kunne vi gennem Sencha hurtigt få bygget vores web app, og få den tilpasset til at virke upåklageligt til smartphone browsers? På sigt kan vi herefter lave native iOS og android app's eller bruge Xamarin, når vi finder ud af om vores produkt/platform overhovedet vil tilegne brugere.
Grunden til vi overvejer Sencha er, at vi gerne ønsker at udvikle et hurtigt produkt af høj kvalitet så investorer og kunder kan se hvad vi har i tankerne uden, at vi behøver at være en hel hær af udviklere.
Det kan også sagtens være noget open source kan gøre jobbet ligeså hurtigt og vi så på den måde slipper for at fastlåse os til en dyr licens - det er jo sjældent man hører virksomheder lave jobopslag, hvor de søger udviklere der kender til Sencha?
Det vigtigste er at vi med én erfaren udvikler og én nyuddannet, kan finde udviklingsværktøjer til hurtigt at få et produkt udviklet.
Så umiddelbart kunne vi gennem Sencha hurtigt få bygget vores web app, og få den tilpasset til at virke upåklageligt til smartphone browsers?
Så vil jeg næsten hellere kigge på Bootstrap og sørge for at den bruger responsive design.
Balloon69:
Grunden til vi overvejer Sencha er, at vi gerne ønsker at udvikle et hurtigt produkt af høj kvalitet
Hvis jeres udvikler ikke har brugt Sencha før så vil det ikke blive hurtigt. Det har en indlæring kurve. Istedet for at kigge på frontenden så bør I kigge på at opbygge database og de forskellige moduler i jeres system. Hvis det ikke er på plads før UI så kommer I nok ud i noget spaghetti kode.
Evt. kan I lave et mockup først så I kan se hvordan det hele skal se ud og det kunne I vise investorer. Med de rette værktøjer kan I hurtigt lave et website.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Enig med Niels. Få det lavet som et responsive design i HTML (evt. med bootstrap fordi det er nemmest/hurtigst). Alternativt kan mobildelen laves med JQuery mobile. Jeg ville ikke begynde at lære et nyt værktøj for at lave en "demo" af et koncept - ikke engang selvom det er en sej teknologi. Produkt vægter højere end teknik. Keep it simple - HTML/CSS/Javascript (JQuery/Bootstrap).
Det kan du endda nemt finde nogen til at lave (i modsætning til Sencha - gætter jeg) og det er nemt at outsource, hvis det skulle være noget.
/Brian
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Det kan I selvfølgelig have ret i. Hvis vi tænker mere langsigtet, ville det så kunne 'betale sig' i tid og penge, at investere i Sencha, hvis vores platform bliver til noget?
Men I har nok ret i, at det bliver sværere at finde flere udviklere, hvis vi bruger Sencha - så eventuelt Yii / Bootstrap ikke er så tosset?