Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til PHP UPDATE statement

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 99
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

jeg er lige ved at blive sindssyg,
jeg kan simpelthen ikke få min update statement til at fungere.
http://pastebin.com/LJwEyy6U

Der kommer ingen fejlmeddelelse, MEN intet bliver indsat i databasen.... og det er lykkes mig på andre sider at få indsat noget med insert og update statement statement.

min database:
http://billedeupload.dk/images/d3a4m.jpg
http://billedeupload.dk/images/Yq0L.jpg

Er der nogen som vil være søde at hjælpe mig?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:59

Hej Glen

For det første er det ikke et "PHP UPDATE Statement" men et "MYSQL UPDATE Statement" ... for det andet er din database noget rod, og den simple ting at du ikke kan finde ud af at læse error-loggen på min server fortæller mig at det bedste bud i din situation nok er at hyre en fagmand.

du er ved at introducere en håndfuld sikkerhedsfejl, din database vender på hovedet og bryder alle konventioner ved at have tal som kolonne-navne, hvilket er dit eksakte problem i det her tilfælde, du skal sætte `` omkring 3-tallet i din query ...

Men hyr en programmør ... det der virker kun lige indtil  første gang en hacker kigger forbi :-) ... eller som minimum, sæt htaccess foran det!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:55

Jeg græd indeni da jeg så koden, som i wauw. 

1. Det er et MYSQL update statement vi snakker om her

2. Det der med at bruge mysql_query er en døddsynd. Brug mysqli eller PDO istedet. 

3. Dit databaseskema er ehm. Ja det som Mike siger.

4. Hyr en fagmand. Jeg kan godt kode noget for dig, hvis det er. :-)

Tilmeldt 4. Oct 13
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 07:06

Hej begge

Ja, men det lærer jeg det jo ikke af.......... 

Jeg ved der er en masse ting som skal gøres bedre, men nu vil jeg i første omgang bare have det til at fungerer.....

Så spørgsmålet er bare, hvad der er galt..... 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:12

Godmorgen Glen,

Du har jo fået svaret?

$query = mysql_query("UPDATE kalender_bestillinger_billeder SET  3 = dsfsdfsf WHERE  id =1");

skal være 

$query = mysql_query("UPDATE kalender_bestillinger_billeder SET  '3' = dsfsdfsf WHERE  id =1");

Tilmeldt 4. Oct 13
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 07:12

Mikkel Mikjær Christensen:
du er ved at introducere en håndfuld sikkerhedsfejl, din database vender på hovedet og bryder alle konventioner ved at have tal som kolonne-navne, hvilket er dit eksakte problem i det her tilfælde, du skal sætte `` omkring 3-tallet i din query ...

OK, jeg prøver det.

Tilmeldt 4. Oct 13
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 07:23

Jesper | Clickmedia:

Godmorgen Glen,

Du har jo fået svaret?

$query = mysql_query("UPDATE kalender_bestillinger_billeder SET  3 = dsfsdfsf WHERE  id =1");

skal være 

$query = mysql_query("UPDATE kalender_bestillinger_billeder SET  '3' = dsfsdfsf WHERE  id =1");

Hej Jesper,det hjalp desværre ikke. 

Så nu prøver jeg at lave en ny tabel som hedder testtabel med "id" og "col"

Jeg forstår ikke det med, at min database vender på hovedet.....

kan i uddybe det?

Tilmeldt 4. Oct 13
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 07:27
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:10

Glen:
$query = mysql_query("UPDATE tabeltest SET 'col' = hej WHERE id =1"); tabellens navn er korrekt og kolummen også: http://billedeupload.dk/?v=z6p57.jpg

Sikkert, men når du indsætter en streng, skal den streng du indsætter være i " " .... Hvordan skal DataBasen vide, at det ikke er 'hej WHERE id =1' - Du vil have indsat i feltet COL ???

Så: mysql_query("UPDATE tabeltest SET col = 'hej' WHERE id =1"); Giver nok mere mening.

Tilmeldt 4. Oct 13
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 09:57

Carsten Kvist:

Glen:
$query = mysql_query("UPDATE tabeltest SET 'col' = hej WHERE id =1"); tabellens navn er korrekt og kolummen også: http://billedeupload.dk/?v=z6p57.jpg

Sikkert, men når du indsætter en streng, skal den streng du indsætter være i " " .... Hvordan skal DataBasen vide, at det ikke er 'hej WHERE id =1' - Du vil have indsat i feltet COL ???

Så: mysql_query("UPDATE tabeltest SET col = 'hej' WHERE id =1"); Giver nok mere mening.

Det kan jeg godt se :-)  God pointe!
Jeg kan oplyse, at jeg har fået det til at fungere.
Den mysql som fungerer er:  mysql_query("UPDATE kalender_bestillinger_billeder SET b3 = 'win' WHERE id ='47'");

Yderligere gav det fejl fordi jeg brugte tal i min database kolonne (præcist som Mikkel Mikjær Christensen) sagde.
Tak for hjælpen til jer alle, nu vil jeg gøre mdet færdigt, og bruge de næste to uger på at sætte det korrekt op, med bla. mysqli...
PS. forstår dog stadig ikke Mikkel Mikjær´s udtalelse om at min database vender på hovedet... 
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)