Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhosting af webshop.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jun 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg skal igang med en webshop, og jeg er helt ny. jeg ville så gå igang med at købe en hosting på meebox, indtil jeg fandt ud af at man skal købe en dedikeret server for at få SSL Certifikat, og umiddelbart hvad jeg har læst er det certifikat ret vigtigt. Det bliver så 300kr oven i for den dedikerede server og 200kr oven i for certifikatet. Er det rigtigt at jeg skal give 500kr yderligere. Er det vigtigt? :)

Jeg har tænkt mig at bruge woocommerce og paypal fordi det er gratis her i starten.

Kan se quickpay og epay har dette certifikat automatisk, men det har jeg ikke lyst til at skyde penge efter lige fra starten af.

Vh. Mads

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:36

Hej Mads,

Prøv at tage et kik på BlackHost.dk, der er det muligt både at have SSL på de alm. Webhotel er og købe billige SSL certifikater

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 05:49

Mads Thiel Petersen:
Er det rigtigt at jeg skal give 500kr yderligere. Er det vigtigt?

Lyder umiddelbart ret dyrt, der er ej heller nogen logik i at du skal have en dedikeret server for at have SSL. Sidder selv lige og roder med SSL hos webhosting.dk, det er ret nemt og koster kun ca. 150 kr per år, inklusive et godkendt certifikat, og det virker selv på et af deres billige hoteller.

Hvis du absolut vil blive hos Meebox så prøv og spørg dem hvorfor det er så dyrt, måske kan du få en bedre pris

/NielsM

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 06:36

Mads Thiel Petersen:
Jeg skal igang med en webshop, og jeg er helt ny. jeg ville så gå igang med at købe en hosting på meebox, indtil jeg fandt ud af at man skal købe en dedikeret server for at få SSL Certifikat, og umiddelbart hvad jeg har læst er det certifikat ret vigtigt. Det bliver så 300kr oven i for den dedikerede server og 200kr oven i for certifikatet. Er det rigtigt at jeg skal give 500kr yderligere. Er det vigtigt? :)

Tror du mener en dedikeret IP-adresse og ikke en server (passer også med prisen på 300 kr.) På nogle servere, kan man godt have et SSL certifikat uden en dedikeret IP-adresse - dog fungerer det ikke med alle browsere: så du risikerer med denne løsning, at nogle af dine besøgende får en advarsel - og det er jo ikke hensigtsmæssigt, hvis du gerne vil sælge noget til dem.

Selve certifikatet kan du købe, hvor du vil. Du skal bare selv installere det. Du kan fx købe det her: https://www.gogetssl.com/domain-validation/comodo-positive-ssl/

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 08:29

Hej Mads,

Du mener sandsynligvis dedikeret IP. Afhængigt af hvor du køber henne skal du eller skal du ikke købe en dedikeret IP for at kunne have SSL.

Hos os kan du godt lade være med at benytte dedikeret IP, men altså browserne skal selvfølgelig understøtte SNI. Det gør de fleste, men for eksempel Internet Explorer på Windows XP vil vise en advarsel som om du ikke havde et rigtigt SSL certifikat.

300 kr. / år passer meget godt. Vi tager 25 kr. / måned for en dedikeret IP hvis man skal bruge det. SSL certifikater kan man købe hos hvem som helst hvis den pågældende host vil gå med til at installere certifikatet for dig. Hos Meebox kan man godt installere certifikater fra andre udbydere. Hos os sælger vi certifikater fra 100 kr. / år og opefter afhængigt af hvilken type certifikat du skal bruge.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)