Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks nye PR geni gav den gas :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige lidt selvfed pral fra mig her :-)

For nyligt sendte jeg min første danske pressemeddelse ud og det gik over alt forventning.

Nyheden var kort fortalt at jeg har solgt min bil og købt domænet www.sommerhuse.dk

Det blev blandt andet nævnt i følgende medier:

TV Midt-Vest

Børsen

Jyllandspostens Erhversportal

Erhvervsbladet

Computerworld

Dagbladet Holstebro Struer

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool :-)

Solgte du så bilen ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

TillykkeYes  Men den bliver du altså lige nødt til at uddybe (for os der ikke ser TV Midt-Wesr elelr læser Børsen, JP Erhverv, Erhvervsbladet, Computerwold eller Dagbladet Holstebro Struer).

 

Hilsen Louise

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til den ramte medierne var fordi han havde givet en sindsyg pris for sit domæne. (250.000 norske kroner (da det vist var en nordmand der ejede det).

Så høj og lav i medierne (inden for IT) skrev selvfølgelig om det.

Se link til Computerworld her.

Må indrømme at jeg ikke fatter prisen - den matcher slet ikke indholdet på siden (som jeg desværre må sige virker næsten amatør agtigt - ikke for at slå dig med jante loven men jeg fatter ikke du giver 200.000 kr for et domæne også har den side online, det kan for f.... vel ikke koste det store at få gjort noget ved udseendet).

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da en super idé... Må håbe at det i sidste ende blev det værd...
Men det kan vel dårligt gøres op endnu ;)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Jesper – Ja jeg solgte skam firmabilen for at få råd til domænet. Jeg er nu i stedet den mindre glade indehaver af en Ble-ekspress af en Citroen Berlingo, hvis absolut eneste gode egenskab er at den kan sluge 3 børnesæder på bagsædet. Salget af bilen nævnte jeg nu ikke i min pressemeddelelse ;-)

 

@  Louise E – som du kan se via linket til computerworld ovenfor var domænet lidt dyrt og prisen havde således en nyhedsværdi i sig selv.

 

@  Ronnikc – nu blev Rom jo ikke bygget på én dag og jeg forventer da heller ikke at vinde nogen pris for designet som er lavet på 5 minutter J Løsningen der er online nu er efter min mening væsentligt bedre end alternativet - som var at skrive at sitet er under konstruktion.

 

Flot webdesign er af interesse for multimedia-designere, jeg går derimod op i at udleje nogen sommerhuse. Grimme websites konverterer mindst lige så godt som flotte – faktiske væsentligt bedre mener mange. Der er ingenting til at distrahere besøgende på sitet nu – book et sommerhus eller surf videre J

 

Et gratis tip: titlen på forsiden af dit website er ”Redweb.dk - Forside”, det er selvfølgelig en super god titel hvis du gerne vil have besøg på sitet af personer der søger efter ”forside” eller det meget konkurrenceprægede ord ”redweb” ;-) – måske skulle du bytte det ud med ”Webdesign din-by” eller lignende. Hvis du interesserede dig for den del af webproduktion ville prisen for domænet måske ikke længere forekomme dig som værende sindsyg. Det er muligt du har ret – det vil tiden vise.  

 

@  Emil Larsen  - Ja det vil man jo nok først kunne sige om 3-5 år, uanset hvad er domænet til den tid formentligt væsentligt mere værd end den WW Touran jeg solgte for at købe det J

 

@ Andre  

 

Jeg har fået et par henvendelser om hvordan/hvorfor pressemeddelelsen fik dækning.

 

Jeg udsendte meddelelsen via pressesystem.dk – den absolut billigste løsning til 350 kr. inklusiv moms.

 

Nu skal jeg ikke foregive at være ekspert på området, da dette som sagt var min allerførste pressemeddelelse på dansk. Men derfor kan man jo godt kloge lidt i det J

 

For det første er en pressemeddelelse ikke en reklame – tænk som er avisen og se på dit budskab. Hvorfor skulle avisen trykke det? Har det avis læsernes interesse? Hvis ikke så drop udsendelsen.

 

Alle eller i hvert fald nogen af de følgende 5 punkter skal gerne være opfyldt:

 
  1. Nyt/aktivitet –Nyt firma vil udleje sommerhuse på nettet for 20 millioner om året indenfor 3 år.
  2. sensation/det uventede -  et dansk domæne kan koste 200.000 kr.
  3. nærhed/identifikation – lille iværksætter IT kælderfirma fra Holstebro går ind i ny branche
  4. konflikt – nu får de eksisterende store firmaer på markedet høvl
  5. væsentlighed – pas
 

 Husk også nyhedstrekanten = det vigtigste øverst:

 

Lever budskabet i overskriften og i de første 2 linier – det skal maksimalt fylde en A4 side gerne mindre og være opbygget sådan at man kan ’skære væk’ nedefra – således at redaktører hurtigt kan skære til alt efter hvor meget plads de skal fylde ud.

 

Jeg sendte ikke billeder med – men man kan eventuelt linke til billeder.

 

Kontakt oplysninger – telefonnummer og adresse, hav eventuelt yderligere baggrundsmateriale klar til dem der ringer.

 

Send eventuelt meddelelsen personligt til et par udvalgte personer og følg eventuelt op over telefonen.

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kun 1 årsag til at du ramte de landsdækkende medier og det skyldes prisen på domænet - intet andet.

Og det havde du skam selv kunne have sørget for ved at maile pressemedelsen til aviserne/nyhedssitesene eller smidt den gennem reuters.

Lokalaviserne er så en anden sag - de har helt sikkert en lokal vinkling.

Det jeg mener med din side er at når nu du har funktionaliteten på plads - som tydeligvis ikke har taget 5 minutter men meget mere og du så vælger at bruge så mange penge på et domænenavn - hvorfor så ikke lige smide et par timers løn efter en designer? Det skal jo ikke være et eller andet fancy flash site men lidt grafisk indpakning øger altså tilliden til dit website drastisk.

Om du vil det eller ej er der pt. et mismatch imellem det du har smidt i firmaet, den presse omtale du har fået, og udseende på dit website - regnestykket går ikke op, og samtidig er det synd at du så ikke udnytter den PR du har fået optimalt.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Respekt!

Det kræver ikke så lidt nos... at sælge bilen og købe en babycontainer som en Berlingo, bare for at skaffe kapital til sit projekt Yes

Jeg håber at du får kæmpe succes med projektet! Du har accepteret et offer som de fleste ikke-iværksættere ikke ville havet accepteret, og derfor fortjener du også medvindStick out tongue

mvh Carsten

PS: Mht. grafikken er jeg enig med andre. Grafik kan skabe troværdighed hvis det laves rigtigt. De fleste har vel størst tillid til et firma som signalerer "vi har styr på det" fremfor "vi er en glad lille kældervirksomhed" (selvom det oftest er kældervirksomheden som vil gå lidt længere for at få tilfredse kunder).

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)