Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt spiludviklings-kursus på NemProgrammering.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens,

Jeg ved godt at jeg for ganske få lavede et ligende indlæg om vores nye Java kursus på NemProgrammering.dk, men nu er den altså gal igen og vi har lanceret et nyt kursus Surprise

I denne omgang kigger vi på spiludvikling i Unity ved hjælp af C# programmering.

Igen så kunne det super fedt at høre hvad i synes, og hvad vi måske kan kaste os over næste gang.

På forhånd tak! Big Smile

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes jo mange video-tutorials til Unity, men det er da fedt at se at der er nogen der har lyst til at lave nogle danske videoer (man kan dog argumentere for at det er svært at komme langt med programmering hvis man ikke kan engelsk).

Men hvis I vil lave danske videoer så bør i, IMHO, oversætte nogen flere af de engelske begreber/udtryk (såsom tools, shapes, gameobjects, gravity, child) så folk der ikke er så gode på engelsk ikke bliver hægtet af på noget der er ret simpelt. Det lyder også mere natuligt (for mig)

Iøvrigt ærgeligt at der bliver antydet at Unity er amerikansk, når nu det er startet af 3 skandinaver i København.

Alt i alt, så er det jo småting så kan kun sige fortsæt det gode arbejde.

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser spændende ud, så kun lige den første video men virker som et godt udgangspunkt! Regner du med at lave nogle videoer om 3D spil i Unity?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik:
Men hvis I vil lave danske videoer så bør i, IMHO, oversætte nogen flere af de engelske begreber/udtryk (såsom tools, shapes, gameobjects, gravity, child) så folk der ikke er så gode på engelsk ikke bliver hægtet af på noget der er ret simpelt. Det lyder også mere natuligt (for mig)

Endelig ikke.... begreberne er født på engelsk... Ved du hvor længe jeg sad og bøvlede over "pegepind" i en dansk C++ bog? Indtil jeg opdagede at der blev snakket om pointer :D

Unity er et genialt værktøj som kan lave gode spil så Yes for et dansk site til det

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Ved du hvor længe jeg sad og bøvlede over "pegepind" i en dansk C++ bog? Indtil jeg opdagede at der blev snakket om pointer :D

Helt enig Niels, jeg mener blot at man bør forklare begreberne lidt bedre f.eks:

"Tryk [Q] for at aktivere flytteværktøjet, på engelsk Move Tool"

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik:

jeg mener blot at man bør forklare begreberne lidt bedre f.eks:

"Tryk [Q] for at aktivere flytteværktøjet, på engelsk Move Tool"

Ah ja :) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres feedback!

Med hensyn til at forklare tingene på dansk, så kan jeg godt se hvad i mener, men tror også man skal passe på ikke at forsøge at fordanske noget som er ment på engelsk og giver mest mening på engelsk ( som nævnt). Desuden så tror jeg efterhåden at danske unge er så "amerikaniseret" at det bare ville virke forkert at begynde at bruge dansk ord. Tilmed kan det jo også være at seeren senere selv vil søge mere viden om emnet, og der vil der måske nok være mere at finde på det engelske ord end det dansk :)

Endnu engang tak for jeres tid - jeg håber virkelig dette kan hjælpe nogle unge og håbefulde spiludviklere i gang med disse videoer :-)

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  MJ Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg har ikke set selve tutorialen, men synes det er spændende og klart noget jeg forestiller mig kan hjælpe dig/jer til at differentiere fra andre danske tutorial-sites.

Jeg tog et kig på nogle af PHP-videoerne, da det er det jeg selv primært programmerer i, og ville høre hvornår videoerne er lavet? I "klasser i klasser"-videoen benytter du "var" til klasse-egenskaber og signatur-løse metoder; Jeg tror det generation 3-4 af PHP hvis jeg husker rigtigt. Siden v. 5 har man brugt signaturer til både egenskaber og metoder, dvs.

public $Variabel

public [static] function EnFunktion() { ... }

Bare en lille kommentar :-)

Founder af hikingwebsitet www.trail17.com

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Flot side, og thumbs up for at alle videoer er gratis! 

Nu er jeg ikke programmør, og jeg bliver det aldrig (jeg har forsøgt) - jeg vil i øvrigt tro, at størstedelen af alle hjemmeside-ejere har det på samme måde.

Jeg vil derfor foretrække nogle mere "lette" videoer, om emner såsom: søgemaskineoptimering, design, den perfekte forside, videopræsentationer, bedste billedformater til web, håndtering af billeder på hjemmeside (alt tags, width, height, hvordan knivskarpe på iPad osv.) og handicaphjælp (hjemmeside der er besøgsvenlig for blinde). I det hele taget alt hvad man som hjemmeside-ejer på stadiet før programmøren kan håndtere. 

Jeg er klar over, at det nok falder uden for dit hovedområde, programmering, men det er vel derfor, at du har en "Andet" kategori :-)

Apropos videopræsentationer; hvordan har du lavet præsentationen på din forside? Er den lavet via et program, custom made, eller er det en forretningshemmelighed?

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, 

Du er som sagt velkommen til at tag fat i mig hvis du skal bruge noget af min hjælp.

Du ved godt hvad jeg kan lave af programmering da du har set flere af mine sider.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)