Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Business License - Registreringsbevis på engelsk (enkeltmandsvirksomhed)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står i den situation, at jeg skal bruge et engelsk registreringsbevis på min enkeltmandsvirksomhed(business license). På Skats hjemmeside, har jeg fundet den danske version, som jeg også fik tilsendt med posten - men ingen engelsk version.

Nu er jeg så havnet på CVR.dk under "tilgængelige produkter", hvor der står således:

Følgende produkter stilles til rådighed mod betaling for alle:

Dokumenter på andre sprog

Udskrifter

Sammenskrevet resumé, tegningsudskrift og andre udskrifter fra Erhvervsstyrelsen leveres kun på dansk. Skal udskriften bruges i udlandet, skal den oversættes af en statsautoriseret translatør og efterfølgende legaliseres i Udenrigsministeriet.

En legalisering er en bekræftelse af underskriften på dokumentet. Kun originaler eller dokumenter med original underskrift kan legaliseres. Læs mere om legalisering på http://www.um.dk.

Hvis der nogen af jer der læser med, der har erfaring med dette, kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre fra jer. Har i betalt og fået oversat jeres? Måske har i klaret jer udenom på en anden måde?  

På forhånd tak for jeres tid!

Magnus 

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 15:14

Vi har også været nødsaget til at få vores dokumenter oversat til både engelsk og til spansk, da de pågældende myndigheder havde krævet det for at vi måtto operere på deres område. 

Vær dog på vagt  for der findes mange translatører.  nogle af dem siger enda at de er autoriserede og det er også rigtigt. men der skal en særlig autorisation til hvis dokumenterne skal kunne Apostillres. Prisen for en autorisseret translatør til engelsk eller spansk. ligger på ca 500 kr + moms pr A4 side,, afhænger dog af mængden af tekst herpå. derudover kommer gebyret til Apostillering som er 180 kr pr A4 side, samt evt forsendelse hvis man ikke bor i kbh. der er dog nogle af de translatører der ligger i kbh som laver det hele for en.  de både oversætterog sørger for at dokumenterne bliver apostilleret. merprisen herfor er på ca 50 kr. 

prøv evt at google autoriseret translatør i kbh. så skulle du gerne finde nogle som du kan ringe og spørge

mvh

Yiced

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11

Hej Yiced,

Mange tak for dit svar!

Ligger de autoriseret translatører jeg skal bruge, kun i København?

Det bliver godt en dyr affære, bare for at kunne bevise overfor udlandet, at jeg har en lovlig virksomhed i mit land. Det skal bruges til leverandører i Pakistan og Kina - så det behøves nødvendigvis ikke være så fint, som hvis det skulle bruges af en myndighed. Tænker egentlig bare, at det skal bruges som identifikation hos tolden osv. Har for øvrigt lige set, at CVR.dk også har en engelsk version - mon et opslag sådan kunne bruges?

Ellers vil det sige, at jeg ud fra CVR.dk's produkter skal bestille et stiftelsesdokument til 100,- + et gebyr for at få det sendt pr. mail. Derefter skal jeg have fat i en autoriseret translatør, der kan oversætte det til engelsk, for en pris på ca. 500,- + moms pr. side. Til sidst skal jeg så have det apostilleres, som så kommer til at koste 180,- pr. side + forsendelse - og hvis jeg så vil have en til at lave det hele for mig, bliver merprisen ca. 50,-. 

Jeg går ud fra, at jeg ikke bare kan få oversat mit almindelige registreringsbevis fra Skat

Bedste hilsner

Magnus

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 18:32

hvis du kan få en engelsk version af dit cvr bevis. slipper du for at oversætte det og kan nøjes med at sende det til apostillering i udenrigsministeriet. det er ikke nødvendigt selv at møde op. de er rimeligt hurtige  normalt 1-2 hverdage. 
skal du bruge translatør  så prøv at søge på google i det område du bor.  du skal søge på certificeret oversætter + bynavn så kommer der helt sikker et par stykker op som er i nærheden.

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07

Hej Yived,

Ringede til SKAT og nu har de sendt mig et registreringsbevis på engelsk med posten, så slipper jeg for alt det andet. Tak for hjælpen!

Magnus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)