Hejsa jeg har et spørgsmål, når jeg skal sælge online produkter i det her tilfælde PDF filer til private kunder. Skal jeg så have folks fulde navn, Adresse, mail adresse? for at kunne sælge dem noget? her tænker jeg også på hvis folk nægter at vil oplyse deres adresse?
Side spørgsmål er der andet end, moms (køb og salg) skat, am bidrag jeg skal huske at have med i mit regnskab ved salg af pdf filer? kommer til at have min virksomhed på min private adresse hvor jeg bor. hvor jeg muligvis på sigt vil få kunder hjem til konsulation som kostvejleder.
fortløbende nummer, der bygger på én eller flere serier, og som identificerer fakturaen
sælgers momsregistreringsnummer (cvr-nr.)
sælgers navn og adresse
købers navn og adresse
mængden og arten af de leverede varer eller omfanget og arten af de leverede ydelser
den dato, hvor levering af varerne eller ydelserne foretages eller afsluttes, forudsat en sådan dato er forskellig fra fakturaens udstedelsesdato (fakturadato)
momsgrundlaget, pris pr. enhed uden afgift, eventuelle prisnedslag, bonus og rabatter, hvis disse ikke er indregnet i prisen pr. enhed
kal jeg så have folks fulde navn, Adresse, mail adresse? for at kunne sælge dem noget? her tænker jeg også på hvis folk nægter at vil oplyse deres adresse?
Side spørgsmål er der andet end, moms (køb og salg) skat, am bidrag jeg skal huske at have med i mit regnskab ved salg af pdf filer? kommer til at have min virksomhed på min private adresse hvor jeg bor. hvor jeg muligvis på sigt vil få kunder hjem til konsulation som kostvejleder.
Faktura krav har Oliver fint forklaret. Hvad skulle folk dog nægte at opgive adresse for i øvrigt - det er jo ikke deres CPR + bankkonto og et nøgen billede du beder om
Du skal ikke ha skat og am bidrag med i dit regnskab. Du skal føre regnskab efter regnskabsloven og her ligger skat slet ikke med og moms ligger ikke med i indtægter og udgifter men kun i status.