Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicant content? Hjælp søges

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

jeg er ved at arbejde med denne side om stresscoaching i København. Jeg kan se, at google indekserer forsiden på samme måde som fanebladet der hedder "stresscoaching", fordi jeg har valgt at bruge denne tekst som forsidetekst. Er det duplicant content?

Hvordan undgår jeg det?

Håber der er en kompetent, der har lyst til at kigge på det og komme med et lille tip her :-)

God søndag til alle!

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 22:21

Hej Lars, 

Jeg tog lige et hurtig kig på siden, og det ser ud til, at den bare bruger fanebladet "Stresscoaching", som forside, og derfor ikke opretter en underside til det, hvilket er noget som Wordpress gør som Standard. 

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Fra  Brainiac Skrevet kl. 23:11

Hej Simon.

Tak for dit svar. 

Det er korrekt, at den bruger den som forside, men det der er humlen er, om det så er duplicate content - jeg er bange for at siden bliver afstraffet. Et kig på google viser, at teksten er indekseret to gange. 

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 08:03

Det er ikke duplicate content, for siden http://malouja.dk/stresscoaching laver 301 redirect til http://malouja.dk/

Når det så er sagt, så synes jeg det er lidt forvirrende at man ikke kan aktivere menupunktet "Start her", for den går jo bare til den anden side (stresscoaching). Men det er småting Smile

Jeg vil dog anbefale dig at finde på en anden løsning end den her permanente 301 redirect i din menu.

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Fra  Brainiac Skrevet kl. 08:32

Hej Peter, 

tak for det. Jeg har gjort det, at menuen "stresscoaching" nu ligger som startside og menuen "startside" helt er taget ud. 

Men der er en ekstra ting der forvirrer mig ved det her. Det er nemlig sådan, at den stadig godtager "www.malouja.dk/stresscoaching" - selvom jeg har fjernet den i permalinket. Det giver nemlig netop DC, som jeg havde frygtet. Jeg håber dog at min sletning af startsiden hjælper på det. Giver det mening?

Ved en anden artikel er der også registreret DC - sandsynligvis fordi jeg fik ændret permalinket en smule og den nu har registreret begge. Når man så trykker på googles henvisning, så er det ene jo selvfølgelig dødt. Vil DC så forsvinde automatisk? Giver det overhovedet mening, det jeg ævler her?

Jeg er total nybegynder. Købte SEO-LEX og jeg sluger den, for det er grotesk spændende. 

Hvor meget skade tager siden af, at den har været DC på et tidspunkt? Eller bliver den "rehabiliteret" fuldstændigt af google, når det er væk?

Mange spørgsmål - jeg ved det godt. 

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Fra  Brainiac Skrevet kl. 08:34

og må lige tilføje noget omkring det du skrev:

Det ER faktisk duplicate content - det kan jeg se ved at google en smule tekst fra stresscoaching-fanen.

Tilmeldt 20. Dec 08
Skrevet kl. 09:04

Lars:

Det ER faktisk duplicate content - det kan jeg se ved at google en smule tekst fra stresscoaching-fanen.

Det er muligt at det er mig der er fejlinformeret, men jeg mener ikke det er duplicate content, medmindre du kan tilgå nøjagtig samme indhold med to forskellige adresser (URLs). Det er ikke muligt i dette eksempel for www.malouja.dk/stresscoaching laver en korrekt viderestilling til din forside.

Hvad Google så har indekseret tidligere kan jeg ikke udtale mig om - det forsvinder på et tidspunkt, hvis du har rettet din side til, og så vil en evt. straf for duplicate content sikkert også ophøre.

Wordpress laver selv disse viderestillinger på sider hvis du f.eks. ændrer på strukturen på din hjemmeside. Så hvis du f.eks. havde en struktur der var "malouja.dk/stresscoaching/hvad-er-stress/" men fandt på at det var bedre med "malouja.dk/hvad-er-stress/, så ville den gamle URL stadig virke, men viderestille korrekt til den nye. Der vil altså ikke være tale om duplicate content.

Håber det kan bruges.

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Fra  Brainiac Skrevet kl. 09:08

Ok, kunne bare se, at google havde gemt nogle artikler væk, da de var dobbelt - blandt andet forsiden. Men jeg håber at google nu registrerer, at det er unikt indhold, der er på siden  :-)

Tak for svar, Peter!

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Fra  Brainiac Skrevet kl. 20:06

Jeg tillader mig lige i forbindelse med et tidligere indlæg i denne tråd at spørge en ekstra gang, så jeg er sikker:

når en side er ramt af duplicate contant og man så får ryddet op, så det forsvinder (forhåbenligt), vil siden så have de samme muligheder for en god ranking som en side som ikke var ramt af DC? Hvor længe ville sådan en proces vare, til google registrerer, at DC er blevet fjernet?

Tilmeldt 20. Dec 08
Skrevet kl. 10:56

Jeg vil mene at når du først får ryddet op, så har din side nøjagtig samme muligheder som alle andre sider. Hvor lang tid der går kan man ikke svare på. Det kommer f.eks. an på hvor hurtigt/aggressivt Google indekserer din side. Det afhænger så igen af hvor mange links du har til din side, hvor ofte du opdaterer den, hvor nem den er at indeksere osv. osv.

Mit råd: Få ryddet op og fokuser så på alt andet mht. SEO - Google skal nok finde ud af dine gode ændringer.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)