Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af bankkonto

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra fredericia
Tilmeldt 27. Apr 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Nulridser.dk Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, jeg er ved at få min webshop på benene. men først og fremmest skal jeg have oprettet en bank konto

firmaet stiftes som en enmandsvirksomhed og skal jo derfor bare køre over privat bankkonti, men jeg skal vel stadig oprette en ny konto udelukkende til forretningen. er det noget jeg skal have et møde med banken om når kontoen skal bruges erhvervsmæssigt, eller er det muligt bare at oprette det digitalt? 

Mvh. Jeppe Sparsø

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38

Du kan generelt sagtens bruge en personlig konto og nogen banker kan man oprette den via sin netbank og i andre skal man henvende sig

Banken KAN nægte at man bruger en personlig konto til erhverv (vi har bl.a. haft en herinde med det problem og det ses også i reglerne at de KAN) 

De problemer du kan få - ikke for at skræmme men for at være på forkant er:

Du skal få tilknyttet dit CVR som nemKonto Hvis ikke du har en erhvervskonto, så kan du få tilknyttet dit CVR til samme personlige konto som idag er den NemKonto (generelt den skat betalers tilbage på - lønkontoen) - Du kan ikke ha to personlige konti med hver sin nemKonto il dit CVR

Du kan få bøvl med betalingsløsninger (modtage kort betaling) da de fleste indløsere kræver en konto ejet af det CVR de indgår aftalen med. Det kunne være værd at undersøge hvilke løsninger du vil bruge og hvad de måtte ha for krav - hvis det bliver et væsentligt punkt for en webshop -inden du bestemmer dig.

Da erhvervskonto typisk vil kunne koste, kan du jo vente til behovet er der - helt afhængigt af hvordan din virksomhed indrettes og behovet for betalingsløsning. En del vil også kunne få erhvervskontoen uden udgift hvis deres forhold med banken er super (eller de er f.eks. fordel + i Nordea osv)

Læs her om forskel mellem personlig og erhvervskonto http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html - og læs her evt om hvad banken normalt vil stille af krav (som i høj grad kommer af de nye hvidvaskningsregler) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/10/bank-fa-en-god-forbindelse-fra-start.html 

tillykke med webshoppen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra fredericia
Tilmeldt 27. Apr 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Nulridser.dk Skrevet kl. 20:50

Hej John  Tusind tak for de velskrevende links og svar.

der er dog stadig lidt frustration. hvis nu jeg bare får min cvr knytet til min cpr konto, så kan jeg vel godt bare oprette 2 forskellige kontis, så budgetterne fra privat og erhverv ikke bliver blandet sammen? 

men skal jeg så ringe til banken og få et møde. så kan jeg forklare min ide. komme ved cvr registrering, en forretningsplan, udprint af privat økonomi og så se vad de vil foreslå?

derudover er en forretningsplan så vigtig for mit vedkommende? det skal være en sidebeskæftigelse, har en indkomst på 7000 i mdr. jeg har selv 100.000 kroner sparet op. og et forventet budget til webshoppen på 20.000 så er alt købt ind og alle udgifter til webshoppen betalt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58

Jeppe Hempel Sparsø:

Hej John  Tusind tak for de velskrevende links og svar.

1

der er dog stadig lidt frustration. hvis nu jeg bare får min cvr knytet til min cpr konto, så kan jeg vel godt bare oprette 2 forskellige kontis, så budgetterne fra privat og erhverv ikke bliver blandet sammen? 

2

men skal jeg så ringe til banken og få et møde. så kan jeg forklare min ide. komme ved cvr registrering, en forretningsplan, udprint af privat økonomi og så se vad de vil foreslå?

3

derudover er en forretningsplan så vigtig for mit vedkommende? det skal være en sidebeskæftigelse, har en indkomst på 7000 i mdr. jeg har selv 100.000 kroner sparet op. og et forventet budget til webshoppen på 20.000 så er alt købt ind og alle udgifter til webshoppen betalt.

Jeg prøver i nummer orden

1 Det er lidt svært at forklare men du kan KUN få dit CVR tilknyttet samme konto som du har personlig nemKonto på hvis du også vil ha nemKonto til dit CVR. Du kan ikke ha en personlig konto der ikke er nemkonto knyttet til dit cvr. Du kan godt ha EN personlig konto som har både CPR og CVR tilknyttet som nemKonto. Vi du ha to forskellige, så skal du ha en erhvervskonto. Det er ikke en ulykke at ha samme konto, slet ikke hvis det kun er moms retur du kører over den . og så bruger en anden konto til alt andet erhverv. 

2

Afhænger af dit behov. Behøver du en konto som alene er erhvervskonto, ex hvis betalingsformidler kræver det (og det gør de generelt) så ja - og bare forberede alt - det er ikke spor bekymrende at de vil kende økonomi og formål snarere var det bekymrende hvis de ikke ville 

3

En forretningsplan light vil givet normalt række til banken, men for dig selv? Ja jeg synes en forretningsplan, hvad vil du og hvordan er vigtig, lidt som at ha et søkort når man sejler. Den vil aldrig være "spot on" og være en der ændrer sig, men at han en plan er et gode og ikke en sur pligt

Med 100.000 kr i indskud eller sikkerhed eller hvad du mener med det og et udgiftsbudget på 20.000 burde det være let at få erhvervskonto

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)